T8 Armatur - hvilken side man skal sætte lysstofrør i armaturen?

Hej,

hvordan skal man sætte lysstofrør uden L/N markeringen i armaturen?

Jeg ved, at de nyere har L/N i enderne lysstofrør, der guider hvilken vej, men det har mine ikke. De har kun lidt forskellig farve i enderne (kan ses på billedet), den ene er mere guld og den anden mere bronze/roset guld. Den har artikl. nummer 44-774 på og er fra Biltema.

Jeg vil blive glad hvis nogen ved hvordan man sætter de to lysstofrør ind igen. 🤞🏼
(Unskyld for eventuelt fejle i teksten - jeg stadig lære dansk)
Hej, hvordan skal man sætte lysstofrør uden L/N... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 02-05-2024 22:39:29

FoXX det er da en ubehøvlet udtalelse, når du undlader at skrive hvor i Ævlet består. 

Ja der var jeg lidt hurtig på aftrækkeren, det undskylder jeg. Jeg tænkte ikke over over at fjerne ballast var elektriker arbejde. Undskylder igen

Mvh.
Mikkel

Det ved jeg nu ikke, ​Dette billige armatur lover 25.000 driftstimer.​​​ Om det holder i praksis ved jeg ikke.

Med en ydelse på over 100lm/w tyder det ikke på at lysdioderne bliver kørt for hårdt.

Elektronikteknikeren
Nej, det det med levetid, er en tillidssag. 

Jeg vil mene at 100 lumen pr. watt er normen. Phillips lavede for nogle år siden nogle Dubai pærer med 200 lumen pr. watt. Det ser ud til, at de nu sælger noget ligende under et andet navn i hele verden.
https://www.lavprisel.dk/philips-master-ultra-e27-standardpaere-4000k-4w-269561

Det er generelt varme der ødelægger led-pærer. En god virkningsgrad er selvfølgeligt et godt grundlag, men et dårligt design, med dårlig afkøling kan også ødelægge levetiden. 

Hvis man sammenligner Philips Master Ultra med andre pærer, kan man se at den største forskel er antallet af led-tråde. Det retfærdiggør dog ikke Philips utroligt høje pris.
Gregeren skrev den 03-05-2024 16:47:53

Det ved jeg nu ikke, Dette billige armatur lover 25.000 driftstimer. Om det holder i praksis ved jeg ikke.

Med en ydelse på over 100lm/w tyder det ikke på at lysdioderne bliver kørt for hårdt.

Jeg har nævnte armatur ved mit fyr. Det har nu været tændt i 2 1/2 år, så det er godkendt herfra :)

Mvh.
Mikkel
Hvis man er tilfreds med at man ikke skal have boremaskinen frem for at skifte armatur efter 2 1/2 år, så kan man roligt købe armaturer med indbyggede lyskilder. Den gennemsnitlige levetid er helt sikkert længere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis