Vurdering af sætningsskade

Hej alle,

Jeg vil høre om der er nogle herinde der er kyndige til at vurdere omfanget af disse sætningsskader? Hvor alvorlige ser de ud og hvad kunne de skyldes? Og selvfølgelig gode råd til den bedst mulige reparation i håbet om de aldrig kommer tilbage 😃

På forhånd tak. 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der mon ingen derude der har et bud? 😃

 

Jeg tror, at selv om du får nogen svar med forslag herinde, så vil det være med kraftige forbehold da en masse andre ting end sætningsrevnerne skal med ind i billedet.
Mulighederne ligger jo mellem næsten ingenting og en en større reparation der inkluderer undergrund, fundament og opefter.
Jeg ville prøve at tørre den af på en forsikring, hvis du har en der passer nogenlunde, de vil typisk, gratis, sende en kvalificeret person ud.

For en del år siden havde vi et hjørne på huset der slog revner. Forsikringsselskabets mand vidste allerede ved hoveddøren hvilket af husets hjørner der var tale om. Der havde været en lang tørkeperiode, og det pilestræ der stod ved det ene hjørne havde suget området vand, hvilket forårsagede sT hjørnet sank. Vi fældede træet, og regnen kom. Så som næsten lovet hævede hjørnet sig opåd plads minus nogen få mm.
Denne historie for at indikere hvad man kan få ud af en fagmand der er tilstede.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvordan ser fundamentet ud, er der også revner ned igennem det?

Umiddelbart ser det ud til at revner udspringer fra overlægger over vindue... tæ ker at det kunne være en mulighed at det er der problemet ligger. Men som der bliver er nævnt få en fagmand ud og kigge evt. En murer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis