Afstandskrav lille træ hytte

Hej LDS

Konen og jeg kunne godt tænke os en lille træ hytte til opbevaring i det ene hjørne af vores have. Men jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvordan med afstandskravene til div skel. Og om det er noget man skal søge om tilladelse til ??

"Skuret" er på 4,3 m2, og på sit højeste sted i kip er det 223cm højt. Er der nogen der kunne hjælpe mig med hvad afstand jeg skal holde til hhv. nabo skel, samt ud mod vejen ?? 
På forhånd tak



Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan de helt sikker svare dig, hos teknisk forvaltning i din kommune.
Der findes et hav af lokalplaner og servitutter lokalt. Så fordi det er "lovligt" et sted, betyder det ikke at det er det alle steder.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 29-04-2024 18:57:23

Det kan de helt sikker svare dig, hos teknisk forvaltning i din kommune.
Der findes et hav af lokalplaner og servitutter lokalt. Så fordi det er "lovligt" et sted, betyder det ikke at det er det alle steder.    

 Tak for svar. Ja det kan være det er den vej jeg skal prøve 


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Gå en tur i området og se, om andre har noget lignende. Hvis de har, så søg på deres adresse om de har søgt dispensation. Det råd fik jeg fra forvaltningen.

Og så læse de papirer, man fik, da man købte huset. Deri skal servitutter mv fremgå
De generelle regler er at man må bygge i 2,5 m højde i skel men højst 12 m. for den længste del af bygningen. Og ingen vinduer. 
Det vil sige at der ikke bør være nogen problemer, hvis det er det eneste på grunden som ligger tæt ved skel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis