Aquastop/Waterblock til vaskemaskine

Hej !
Har i dag installeret en ny opvaskemaskine.
Jeg havde på forhånd installeret en waterblocker på vandtilførslen ( se billede ), da jeg ikke troede at vaskemaskinen kom med en waterblocker. Men det viser sig, at vandtilførselsslangen også er med en slags waterblocker. Det er slet ikke nævnt i brugervejledningen for maskinen, at vandtilførselsslangen er forsynet med waterblocker og derfor ved jeg ikke hvordan den virker. Der står noget rød tekst på den: "10 bar 90 grader max", men det ved jeg ikke hvad betyder. Jeg har derfor valgt at lade min egen waterblocker sidde ( for den ved jeg hvordan virker ), så jeg har nu dem begge installeret.
Spørgsmål: Tror I det gør noget at jeg har dem begge installeret ?

 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige for en ordens skyld, har jeg vedhæftet et billede, der viser fordelingen af de to waterblockere....
Det er helt ok som det er monteret. Den på vaskemaskinen er selv ventilen som åbner for vandet, så det er sådan set ikke en waterblock
Den må højst udsættes for 10 bar tryk, og 90 grader varmt vand. Du har nok 3-4 bar tryk fra vandværket og det kolde vand er jo langt fra de 90 grader. Så alting er ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik "ev elmand"
Tak for dit svar, jeg lader det sidde som det er på billedet.
Har prøvet at vaske et par gange, og alt er som det skal være.
m.v.h Henrik 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis