Metro sikkerhedsaggreg og Trykekspansionsbeholder

Jeg har en sikkerhedsaggreg installeret som på billedet, jeg har også en trykregulator installeret i starten af installationen. desværre forårsager vandbeholder en stigning i trykket i installationen.
Spørgsmålet er: kan en Trykekspansionsbeholder tilsluttes til denne sikkerhedsventil???
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En normal trykekspansionsbeholder er beregnet til et drifttryk på op til 2,5 bar, så den kan ikke anvendes. Hvis dit vandværkstryk er på max 5 bar, vil jeg anbefale dig at udskifte din nuværende sikkerhedsventil (den er sikkert på 10 bar) med en sikkerhedsventil på 6 bar.
Hvis du gerne vil have en ekspansionsbeholder tilkoblet, skal du vælge en hydroforbeholder der kan holde til trykket.

Søren O
Din trykbeholder er tiltænkt dit varme radiator/gulvvarme vand - ikke genbrug af lunkent vand.
Meningen med overtryksventiler er at sikre at der ikke kommer til at stå halvvarmt vand stille - hvor der kan være salmonella - men at det bliver ledt til kloak. 
Derudover er formålet med kontraventilen at der ikke kommer urent/kontamineret vand tilbage til kommunen.
Hvis du vil prøve at genbruge vandet - så samlt det op og brug det til at vande planter eller lign.
NB: Der er to krav til vandet det løbet ud af overtryksventilen: Man skal kunne høre det drypper - og det skal være fra en slange på minimum 3/4 tommer for at forhindre at overtryksaggangen stopper til.
Prøv da at koble den til, evt med en slangeforbindelse. Du kan tilslutte den til aftapningsventilen på dit sikkerhedsaggregat (studsen til venstre på dit billede).
Der må kun kobles afløbsrør / slange til afgangen af selve sikkerhedsventilen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis