Vand løber i toilet indtil cisternen er fuld

Hej alle,

Er lige ved at montere et Lavabo Studio toilet og det går egentlig fint lige indtil jeg skal teste vandet. Det hele er tæt, men til min store overraskelse så løber toilettet indtil cisternen er fuld. Så stopper det. Har prøvet at trække ud et par gange og det bliver ved med at gøre det samme. Er det normalt eller  hvad kan der være i vejen?
Ser frem til jeres altid kompetente og gode input. 

/Inger

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke som det skal være. Når der er trukket ud, så går flyderen nedad og vandet begynder at løbe id til påfyldning. Men der skulle bundventil gerne være lukket så der ikke siver noget ud i kummen. Er det lidt utæt så kan det blive tæt ved at den højere vandstand trykker mere på bundventil. 
Normalt så er det kalk aflejringer ved bundventil der er årsagen, men jeg går ud fra ta det er nyt når du skriver " er ved at montere"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik,
Ja, det er helt korrekt at det er et helt nyt toilet, jeg er ved at montere.
Skal jeg forstå det sådan, at når der er trukket ud og flyderen går ned, så skal bundventilen automatisk lukke? Jeg synes nemlig, at de medfølgende vejledninger omkring cisternen ikke er helt lette at følge. 

/Inger

Efter min bedste overbevisning, så ser den her jo så fin ud. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg ellers kan gøre. 

/Inger

Måske noget går stramt. Så først når cisternen er fuld er der vægt nok på at pakningen lukkes

Love er minimumsiveauet
Det ser fint ud, og lukkeventil skal let op og især ned. prøb at køre en finger rundt i kanten nederst på cisternen ( der hvor gummi rammer ) er der en knast eller andet som kan indikere en fabrikations fejl ? Det kan jo ske.
Jeg monterede for nyligt et toilet hvor vandet løb neden ud på gulvet ind under kummen ved udskylning. Der var støbefejl så der var åbent fra skylle kant og ind under kummen.
Det var en bytter, og forhandler oplyste at de havde haft flere med den fejl.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Opdatering: nu er jeg nået til at det egentlig fungerer fint, bare jeg ikke monterer den hvide slange korrekt i cisternen. Hvis den ene ende hænger løst (se billede), så løber toilettet ganske lidt mens cisternen fyldes og stopper så. Hvis jeg derimod monterer den korrekt, så løber toilettet voldsomt mens cisternen fyldes og stopper derefter langsomt.


/Inger

Tusind tak for alle de gode ideer. Ved I, om det måske kan være enten vandindtaget (med flyderen) eller tanken (det hvide rør ved siden af bundventilen), som der kan være problemer med i forhold til at problemet mest er der, når jeg monterer den hvide slange korrekt (se tidligere indlæg). 

/Inger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis