Blæser til udsugning

Halløjsa gutter og gutinder.

Jeg står med et køkken uden udsugning, men hvor kogeplade og ovn er lige foran et vindue. Der er ikke mulighed for at etaplere udsugning

Jeg påtænker at sætte en blæser* mellem de 25 cm der er mellem kogeplade og vindue og så åbne vidue når der laves mad. Og samtidig åbne et vidue i modsatte ende af køkken.

For på den måde at få blæst stegeos og overskydende fugt ud af vindue og hevet ny luft ind fra det modsatte.

Er det noget i har erfaring med? Og evtt kan anbefale noget der måske endda er lavet til det?

* - blæseren kunne være en 200x200mm sammenklappelige fættter der kunen sættes væk når den ikke bruges. Eksempelvis (se billede)

Love er minimumsiveauet
Halløjsa gutter og gutinder. Jeg står med et... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lyhne1 skrev den 29-04-2024 21:31:21

Det hjælper sikkert, hvis vinden går den rette vej.
Men hvis vinden kommer modsat, vil den bette blæser næppe gøre en forskel. Jeg tror det er det der menes..🙂

Det er derfor ejg spørger ind til om nogle har erfaring med noget - elelr om der måske endda er noget lavet specifikt til det :-)


Love er minimumsiveauet
Mit bedste bud ville nok være en kogeplade med emfang, enten med recirkulation eller aftræk. 
Alternativt en emhætte med recirkulation.

Ellers smid et par fotos op, måske det kan hjælpe med at forstå problemet bedre.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 30-04-2024 03:03:34

Mit bedste bud ville nok være en kogeplade med emfang, enten med recirkulation eller aftræk. 
Alternativt en emhætte med recirkulation.

Ellers smid et par fotos op, måske det kan hjælpe med at forstå problemet bedre.

Det er bevaringsværdigt etagebyggeri, hvor der ikke må monteres udsugning/aftræk desværre. Desuden skulle aftrækket føres hele vjen op gennem de andre etager. Har overvejet recirculation - men ville prøve med noget simplere først

Har vedhæftet en simpel tegning :-)


Love er minimumsiveauet
Har du undersøgt om montering af en ventilator i ruden betragtes som en ændring af facaden?

fase
S. Fabrin skrev den 30-04-2024 09:52:53

Har du undersøgt om montering af en ventilator i ruden betragtes som en ændring af facaden?

 Det tillader foreningen desværre ikke


Love er minimumsiveauet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis