fugtskader omkring badeværelse, rør, afløb, vådrumsmembran?

Hej alle, 
Min mand og jeg købte et hus for 2,5 år siden, hvor badeværelser var nyrenoveret og udadtil virkelig flotte. 
Vi er nu gået igang med at renovere stueetagen (der er også kælder under noget af huset), da vi gerne vil have fjernet radiatorer og etableret gulvvarme. Der er etableret gulvvarme på badeværelserne ifm. renoveringen i 2020, dog på en sådan måde at man har tilkoblet det til de gamle radiatorerør (hvis jeg forstår princippet korrekt). 
Da vi brækker overgulvet op (det man går på), finder vi fugtskjolder på gulvplader og fugtigt isolering omkring badeværelser og på det ene værelse ved siden af "det store badeværelse". Vi har meldt skaden til både ejerskifteforsikring og husforsikring, men vi er i tvivl om hvad fugten kan skyldes. Har I nogle ideer til hvordan vi kan afdække skaden? Eller hvad den kan skyldes? Nogle der har oplevet det samme?
Ejeskifteforsikringen vi ikke sende nogen ud og besigtige, før at husforsikringen har afvist at skaden ikke er dækket hos dem. Husforsikringen dækker skader på rør og afløb, så første step må være at afdækket om det er en skade på rør og/eller afløb. 
Vi tænker desuden om det kunne have noget med vådrumsmembranen at gøre, men hvordan finder man ud af det? Kan man lave undersøgelser herfor, uden at ødelægge så meget at ejeskifteforsikringen fraskriver sig ansvar herfor? 
Vigtigst er alt er at vi finder skaden, så vi kan udbedre den, inden vi ligger helt nye gulv i gang og værelser omkring. 
Håber der er nogle der kan hjælpe. Jeg har vedhæftet et par billeder nedenfor, samt en plantegning med markering af skjolder. 
Mvh Migge 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis