Skifte rør eller slibe af og male?

Jeg skal have isoleret min kælder indvendig med Multipor - når jeg gør det vil jeg skulle håndtere denne rørkobling. Den må jo ikke være skjult, men bør jeg slibe tæring af for at se om røret reelt er utæt eller hvordan? Jeg vurderer at problemet er opstået da tidligere ejer fik plastik delen installeret for godt 1 år siden. De sidste 6 måneder har det ikke været vådt 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det afløbsrør, eller hvad kigger vi på?

Elektronikteknikeren
hvis du først begynder at slibe på der rust , er du sikker på at der bliver hul 
Uden at være sikker, men mon ikke røret løber ud i en køkkenbrønd der står lige på den anden side af fundamentet.?
Så er det nok ikke så svært at skifte. Få det gamle banket i stykker og flækket så du kan få stumperne ud af fundamentet, og så få ført plast igennem og muret til igen.
Selvfølgelig afhængig af hvordan det ser ud udvendigt og om det er til at komme til.
Det kan jo være dybt nede, så er det måske noget mere besværligt.

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 26-04-2024 05:56:04

Uden at være sikker, men mon ikke røret løber ud i en køkkenbrønd der står lige på den anden side af fundamentet.?
Så er det nok ikke så svært at skifte. Få det gamle banket i stykker og flækket så du kan få stumperne ud af fundamentet, og så få ført plast igennem og muret til igen.
Selvfølgelig afhængig af hvordan det ser ud udvendigt og om det er til at komme til.
Det kan jo være dybt nede, så er det måske noget mere besværligt.

 Jo, men ligger knap 2m dybt og med meget velfungerende omfangsdræn, så er noget nervøs ved at skulle pille ved det. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis