Bruge fliseklæb til at nivellere gulv

Jeg har haft delvis gravet ud til vvs'er for at han kunne lave afløb til et wc og håndvask i vores kælder.
Nu har jeg støbt nyt gulv inden der skal klinker på.
Jeg har dog et par lunker i min støbning på omkring 1cm dybe i forhold til resten af gulvet.
Kan jeg fylde lunkerne med fliseklæb for at rette gulvet op inden jeg skal kaste fliser ud over gulvet?
Eller skal jeg ud og købe feks selvnivellerende "masse" inden fliserne skal på ? .  
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er langt billigere med cement og grus, men der bør ikke være nogen problemer i at spartle med fliseklæb.

Selvnivellerende er unødvendigt med minde det er nogen meget store fliser, og er i øvrigt ikke selvnivellerende men flydende dvs. det nivellerer kun hvis du selv gør det.

Selvbygger med stort S. 
Det var bare fordi jeg har fliseklæb stående, men ellers skal jeg ud og bruge penge på andre produkter.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har brugt det og det virker fint på gulve Når jeg er lidt nærig kan jeg komme i tanker om at blande sand i for at strække det lidt. 
Brugte det en gang på en væg. Det var ikke godt på grund af lang hærdetid så flød det ned ad væggen med en bule i bunden som følge af det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg brugte det i går, og ind til videre virker det fint.
Nu er det jo et kældergulv som er koldt, så derfor var det kun overflade tørt i dag, men det får nogle flere dage  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også