Skylle vandrør baglæns?

Vi fik for nogle måneder siden skiftet vores fjernvarmeunit. Siden da har trykket i hanen i køkkenet ikke været det samme. Jeg mistænker at der er skidt i rørene som har løsnet sig og har delvist stoppet rørene. Jeg er sikker på det ikke er i armaturet, da jeg har skiftet dette til en anden vask og tjekket.

Jeg tænker en mulig løsning er at skrue armatur af, løsne rørene i den anden ende, inden de går ind i fjernvarmeuniten og så skyde vand igennem "den forkerte vej" og selvfølgelig fange det med en spand.

Er det noget man gør? Findes der en anden ​og nemmere måde? Er det noget man kan gøre selv eller skal man have en prof på?
Vi fik for nogle måneder siden skiftet vores... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
PAS PÅ 
Jeg mistede tryk i koldvandsrøret til bruser på 1. sal. Det kostede mig / os over 100.000 kr 
Jeg blev nødt til at pille noget loft ned i køkkenet nedenunder for at trække nye rør. Det blev naturligvis Pex i stedet for de gamle galvaniserede. Mn her stopper historien ikke. 
Når nu jeg var i gang så kunne jeg ligeså godt skifte hele loftet. Og det giver mening. Det skulle være gips, og det skulle hæves lidt og så lave gips stuk. Ok så fik jeg da lært at trække gipsstuk lister
Så har jeg kone og svigerdøtre  
De kunne hurtig blive enige om at vores meget fine køkken trængte til udskiftning når nu jeg var i gang. Det var fra 1983 så i 2018 kun 35 år gammel. Ege finer låger med glas og det hele.
Nå ja og når nu vi var i gang så skulle der jo også gulvvarme i køkken alrum. Ligesom det blev nødvendig med en reparation i bruse niche hvor problemet startede.
Så der blev indrette midlertidig køkken i et lokale jeg har ved værkstedet. Og så var det bare at gå i gang.
Huha jeg kunne slet ikke overskue hvis det ikke var LDS det hele.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis