Røgalarm igen igen

Er der nogen her som kan se alderen på vores røgalarm som begyndte at bippe i nat uden grund. jeg ved ikke hvordan jeg sætter billeder in fra telf. så det kommer i næste indlæg

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Billede 

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er fordi den lysstråle røgalarmen sender ud i alle retninger en gang i mellem reg. et støvfnug eller fx. en myg/ flue etc. Ps. Jeg tipper på din røgalarm er fra 2008.

Det ser ud til at modellen blev typeprøvet i 2008.
EN14604:2005 er stadig gældende standard. Så det er ikke meget ,man kan sige ud fra mærkningen. Den er fra et sted mellem 2008 og i går.

Optiske røgalarmer er følsomme for støv. Ioniserende røgalarmer er ikke følsom for støv i samme grad, men kan også give fejlalarmer. Lang de fleste der sælges er med en enkelt optisk sensor.

Jeg ved ikke så meget om røgalarmer, men forestille mig at en dual sensor type, vil kunne reducere antallet af fejlalarmer betydeligt, hvis den er konstrueret med henblik på at reducere fejlalarmer.

Jeg har erfaring med dual sensor bevægelsesføler, dem har jeg aldrig oplevet en falsk alarm med. De er efter mine erfaringer, lang bedre end de single sensor PIR jeg har haft fingrene i.

I vores hus er det den samme detektor der hver gang, går i gang uden grund.
Den sidder i vores kælder, og selvom den er blevet skiftet til en ny flere gange så er det altid den der bimler, i øvrigt altid midt om natten aka Murphys lov.
Mit gæt er at der er mere støvet i kælderen end i resten af huset...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Tak for svar. Det er fordi ​den anbefaler at man skifter den efter 8år. Så var det jo rart at vide hvor gammel den er. Men anbefalingen er måske mest for at sælge nogle nye.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er rigtigt nok, at sensorerne i alarmerne ikke holder evigt og bør skiftet helt ud efter et antal år.

På mine alarmer er der en dato "Bør udskiftes inden 2031", dvs. det svarer til ca. 10 år efter jeg købte dem.

Mvh. AllanE
Normalt levetid for en røgalarm er 10 år så bør de udskiftes...... har efterhånden sat en del af dem op, og i alle vejledningerne står der 10 år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis