Flænge i bordplade Aidaga 12 22-04-2024 21:18 Er der nogen af jer kloge hoveder der ved hvordan man kan fixe sådsn en skade på en bordplade ? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Superdiy 2533 4200 22-04-2024 21:49 Hvor meget materiale mangler der ud over den stump der ligger på bordet?Den kan limes i og det der mangler fyldes ud med trælim blandet med slibestøv, men årestrukturen mangler i det du fylder ud med lim. Selvbygger med stort S.
GodeVen 4360 5220 23-04-2024 08:33 Jeg vil anbefale at bruge noget som dette, i den farve der passer bedsthttps://www.jemogfix.dk/polyfilla-plastisk-trae-boeg-50-ml/6122/9024617/Læg noget i bunden af hullet. Læg så mange stumper på som muligt i den rigtige position.Tap evt lidt på det med en hammer, så det kommer så langt ned som muligt. Slib det hele efter.Metoden med lim og savsmuld har jeg ikke så god erfaring med. Det klumper sig sammen og er ikke let at arbejde med. Desuden gør limen savsmulden mørkere, så den ligner ikke mere træet. Det er meget hårdt at slibe i, hvilket gør, at man let kommer til at slibe for meget på træet omkring. Limen gør at det ser plastikagtigt ud. Jeg har prøvet både med trælim og 3-sekunders lim. Det viste Polyfilla er let at slibe i. Det vil være dog være tydeligt at se, at der har været lavet en reparation. Farven er altid lidt forkert og træstukturen mangler.
BOFH 3919 8600 23-04-2024 14:14 Man kan ikke reparere det på en måde så det ikke kan ses, men man kan lave et indlæg ala en butterfly som nedenfor så det ser ud som en bevidst handling./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!