Behandling af plankegulv i eg

Kære medlemmer. 
Jeg har købt en lejlighed hvor gulvet er behandlet med noget hvidt pigment. Er ikke klar over om det er sæbe eller lud eller hvad det måtte være.

Gulvet er generelt i fin stand, men nogle steder ses der områder hvor der er forskel i farverne. Bl.a. har tidligere ejer slebet en lille del af gulvet ifm opsættelse af skabe (ses på billedet). Andre steder hvor der tidligere har ligger gulvtæppe ses der også forskel i farverne på gulvet.

Hvad ville den billigste løsning være for at få det hele til at se nogenlunde flot ud? Kan man efterbehandle det med noget så det bliver nogenlunde ensfarvet eller er man nød til at hyre gulvmænd til at slibe og lakere/behandle det?

Dbh Kristian
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kvaliteten på det billede er simpelthen for ringe til at man kan gætte på hvordan gulvet er behandlet!

Det kan jo både være sæbe, lud, lak eller olie for hvad vi kan se, så det er svært at vejlede. Noget du også kan gøre udover nogle bedre billeder er at lave en lille slibeprøve for at se om du kan fjerne pigmenteringen og komme ned til rent træ.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis