Vægdrivhus uden væg

Hej, jeg skal sætte et vægdrivhus op i haven, men jeg har ikke en væg, jeg tænkte at sætte bagbeklædning på, og så skrue den fast i fliser.

Er i tvivl om hvad jrg skal beklæde den med, samtidig tænker jeg på om en storm ville kunne trække fliserne op.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor køber du ikke et fritstående drivhus, hvis det er det du har brug for?


Forståeligt. Men et drivhus til vægmontering kan være udført, så væggen er bærende og stabiliserende. Så der kan næppe gives et generelt svar, på hvorledes det gøres.

Du kan selvfølgelig altid blot lave et stykke fuldmuret mur, men jeg gætter på at du går efter en simplere løsning. Det simpleste er nok at se på forskellen til et fritstående af samme fabrikat og størrelse. Og så lave det, så samme stabilitet opnås. Så vil du også kunne bruge anbefalingerne på fastgørelse fra det fritstående drivhus.
Når du ikke har en væg så må du lave en. Start med at nedgrave 2 stolper med passende mellemrum, sæt så vandrette brædder på stolperne, så har du en stabil væg hvor du kan montere drivhuset.
Det var også min første tanke, men hvorfor? Tænker du den bliver for ustabil når den kun er skruet fast i bunden?
Det er slet ikke nok med skruer i bunden. Drivhuset skal fastgøres foroven for at få stabilitet nok. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis