Finde vandrør i haven?

Jeg har fundet et dokument hos Ejendomsarkivet, hvori der kun fremgår følgende 2 typer rør i haven:
- SPILDEVANDSLEDNING
- REGNVANDSLEDNING TØRLØB

Disse går til området ved min stophane i hække. Betyder dette mine vandrør også følger denne rute?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor kommer vandet ind i huset? Det er mest sandsynligt at røret går i en lige linje fra stophanen til hvor det kommer ind i huset.
Det går nok ikke at grave et "trampolin hul" oven på vandledningen, da den så nok ikke længere er frostfri i hård frost.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er meget sandsynlig at det blev lagt i samme grøft. 
Men vandrørs stikledning kommer jo frem til din hoved stophave/vandmåler så på det sidste stykke følges de nok ikke ad. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 22-04-2024 13:35:36

Det er meget sandsynlig at det blev lagt i samme grøft.
Men vandrørs stikledning kommer jo frem til din hoved stophave/vandmåler så på det sidste stykke følges de nok ikke ad. 

Afhænger vist af flere ting. I vores tidligere hus, fra ca start 1950erne, var stophanen placeret i skel mod vej, og måleren i kælderen hvor hovedledningen ankom.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er meget sikkert at vand stikledning går fra stophane i hæk ( som sikkert er skel)  og til vandmåler / hoved hane. Det fremgår ikke hvor denne er placeret i bygning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis