Beton Spisebord

Hej Lav-det-selv

Jeg ville høre om nogle herinde er erfarne i at bygge møbler i beton. Specielt kunne jeg godt tænke mig at lave mig eget spisebord i beton, lignede billedet nedenunder. IO den forbindelse har googlet forskellige løsninger, men hold da op, der er jo et hav af muligheder, faktisk så mange at jeg må indrømme jeg bliver lidt forvirret. 

Jeg ville gerne lave det af støbt beton, kan godt lide tunge møbler. 

Min tvivl kommer af, jeg ikke ved hvilken slags blandinger jeg skal bruge og ved heller ikke hvordan det hele skal overfalde behandles. så mit spørgsmål er egentlig om der er nogle herinde der har erfaring med at producere møbler i beton, og kan forklare mig lidt om hvilke resultat man får ved at blande de forskellige slag cement/vand/etc, og hvad der ville være den bedste løsning for mig. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Seba skrev den 18-04-2024 14:20:24

Hej Lav-det-selv

Jeg ville høre om nogle herinde er erfarne i at bygge møbler i beton. Specielt kunne jeg godt tænke mig at lave mig eget spisebord i beton, lignede billedet nedenunder. IO den forbindelse har googlet forskellige løsninger, men hold da op, der er jo et hav af muligheder, faktisk så mange at jeg må indrømme jeg bliver lidt forvirret.

Jeg ville gerne lave det af støbt beton, kan godt lide tunge møbler.

Min tvivl kommer af, jeg ikke ved hvilken slags blandinger jeg skal bruge og ved heller ikke hvordan det hele skal overfalde behandles. så mit spørgsmål er egentlig om der er nogle herinde der har erfaring med at producere møbler i beton, og kan forklare mig lidt om hvilke resultat man får ved at blande de forskellige slag cement/vand/etc, og hvad der ville være den bedste løsning for mig. 

 Det er nok vigtigt at gøre op med sig selv ift finish og look før man går i gang. Og indtænke de beslag, der skal sættes til benene. 


Synes de fleste anbefaler støbeplader, fuget i alle hjørne, armering, og så slibe den helt fin, glat bagefter. Mig bekendt poleres beton med voks og vil altid være modtageligt for smuds’ 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis