Cement

Jeg skal støbe 7 cm betongulv... 
Værelse på 13 m2 med rionet... 
Spørgsmål... Kan man bruge billig cement jem & fix.... Eller er det for dårligt 


100% klamp

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den billige cement fra jemogfix har et lavere styrketal. Nu er det ikke noget der kræver stor styrke, så brug bare jemogfix.

fase
Så kan du lige så godt bruge kvalitets cement og lave en svagere blanding, så skal du ikke slæbe så mange poser.


HrT skrev den 18-04-2024 08:55:46

Kan man sige, at styrketallet kan øges med mere cement, og at pris pr styrke er temmelig ens mellem Portland og J&F?

Ja men så er prisen også næsten den samme, du skal bruge ca 24 % mere af den "billige" cement for at få samme styrkeklasse som med Ålborg Portland cement..

Eller man kan bruge kvalitets cement og lave en svagere blanding, så skal du ikke slæbe så mange poser.

Vi prøver igen, i morgen --
Når du siger den billige fra Jem & Fix, hvilken er det så du mener?

Den der hedder Fix-it er samme i samme styrkeklasse, som den cement, der bliver solgt som Aalborg Portland. Den er også lavet af Aalborg Portland. Så lur mig om det ikke er det samme, blot markedsført som et billigprodukt.

GodeVen skrev den 18-04-2024 11:38:21

Når du siger den billige fra Jem & Fix, hvilken er det så du mener?

Den der hedder Fix-it er samme i samme styrkeklasse, som den cement, der bliver solgt som Aalborg Portland. Den er også lavet af Aalborg Portland. Så lur mig om det ikke er det samme, blot markedsført som et billigprodukt.

 Det er så ikke rigtigt, Ålborg portland er styrkeklasse 52.5, hvor "fix it" er styrkeklasse 42.5....




Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Det har du ret i. Jeg var lidt for hurtig.
je_ns skrev den 18-04-2024 10:52:14

Så kan du lige så godt bruge kvalitets cement og lave en svagere blanding, så skal du ikke slæbe så mange poser.


HrT skrev den 18-04-2024 08:55:46

Kan man sige, at styrketallet kan øges med mere cement, og at pris pr styrke er temmelig ens mellem Portland og J&F?

Ja men så er prisen også næsten den samme, du skal bruge ca 24 % mere af den "billige" cement for at få samme styrkeklasse som med Ålborg Portland cement..

Eller man kan bruge kvalitets cement og lave en svagere blanding, så skal du ikke slæbe så mange poser.

der kan spares omkring 5%. Det er ikke ret meget ift at man skal slæbe 25% flere poser. 

Tak for hjælpen... 
Jf cement bliver det pga indendørs projekt... 

100% klamp

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis