Struktur maling på gammelt tapet

Hej LDS.

Jeg skal igang med at pynte et køkken lidt, der er tapet med mange huler og buler, samt grimme samlinger.
Derudover skal der fjernes fliser, så der kommer en overgang fra flise til tapet, dette tænkte jeg at spartle i niveau.

Har ikke erfaring med struktur maling, forventer heller ikke at det kommer til at skjule alle fejl, men håber på at det kan tage det værste.

Nogen der har haft held med at bruge struktur maling til at skjule samlinger, huller og buler?

Vil også gerne høre andre meninger, men vil gerne undgå at hive det hele ned, spartle og sætte nyt op, selvom det nok er det rigtige at gøre.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke bare det rigtige at gøre, det er også helt nødvendigt. Der er gode chancer for at tapet løsner sig når der kommer maling på. Altså den fugt der i maling vil løsne tapet. Så kommer det til at seherrens ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
​Tak for svar, men ​jeg forstår ikke helt hvad du ​prøver at sige.. Mener du man ikke må male ​på tapet?
ev elmand skrev den 17-04-2024 23:07:15

Det er ikke bare det rigtige at gøre, det er også helt nødvendigt. Der er gode chancer for at tapet løsner sig når der kommer maling på. Altså den fugt der i maling vil løsne tapet. Så kommer det til at seherrens ud. 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg skrev nok ikke helt præcis, som jeg mener. Man kan godt male på tapet, men er der buler og huller i tapet, så bliver det på ingen måde pænere ved bare at male det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også