Robotklipper

Inden jeg begynder at "bade" højdejusteringen i WD40, vil jeg lige høre om andre har haft samme udfordring og hvordan det blev løst:

Højdejusteringen på min Alko Robolinho 1200 kan ikke justeres med (mine) fingerkræfter. Jeg tør ikke sætte noget værktøj på drejeknappen - det hele er sikkert noget billigt plast der er dyrt eller nærmest umuligt at reparere hvis det går i stykker.

NB: Jeg har ikke fundet noget i manualen om vedligehold af funktionen.

Jeg kan alt - når det lykkes.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har samme problem med min Gardena Sileno Life klipper. Når man drejer på knappen hæver og sænker hele pladen med knivene sig (på min model). Der kan sidde rigtig meget gammelt, tørt græs (og snegle!) i mellemrummet mellem pladen og klipperen. Det gør det svært at justere den op. Det hjælper at rense/spule den ren dér.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 15-04-2024 08:57:44

Jeg har samme problem med min Gardena Sileno Life klipper. Når man drejer på knappen hæver og sænker hele pladen med knivene sig (på min model). Der kan sidde rigtig meget gammelt, tørt græs (og snegle!) i mellemrummet mellem pladen og klipperen. Det gør det svært at justere den op. Det hjælper at rense/spule den ren dér.

 Tak for input.

Jeg mener (selv) min rengøring af "Bomby" før vinteropbevaring var ret omhyggelig med spuling af alt jeg kunne komme til. Så tror ikke der sidder noget i klemme, som forhindre op/ned. Jeg fornemmer mere det er selve spindlen/møtriken der er tør/uden smøring. Måske har jeg været FOR god til at spule!

Jeg kan alt - når det lykkes.
UPDATE: Robotten har kørt et par dage, og selv kørt i ladestation. I dag, da den som planlagt i appen, skal starte klipning fra ladestation, melder den pludselig om blokeret højre motor. Så nu skal vi igen-igen på værksted!

Jeg kan alt - når det lykkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis