Huller mellem badeværelses fliser

Hejsa,
Jeg står med et badeværelse, der er skruet hylder ned fra væggen, og det har efterladt huller mellem fliserne.

Jeg har aldrig prøvet noget som helst “mandearbejde” i hele mit liv, så jeg håber der er en som kan lave en beskrivelse for mig, som var jeg 3 år gammel.
Jeg er fuldstændig blank, og aner ikke hvad man gør😕.
Jeg har vedhæftet billeder som vil vise min udfordring.

På forhånd mange tak, og rigtig god dag til jer

 ​ 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor længe skal det holde?
Hvor fint skal det være?

Der er mange muligheder, men det vil være utroligt svært at få det "usynligt".

Det letteste er at sprøjte silikonefugemasse i alle huller.

Det bliver betydeligt pænere (men også sværere) at bruge rigtig fugemasse til hullerne i fugerne. Det bliver næppe usynligt, da det utroligt svært at styre farven på fugemasse.

Hullerne i fliserne kan lukkes med Plastic Padding hvor du har prøvet med at tilsætte farve. Det er nødvendigt at du lave forsøg, hvor du har helt styr på hvor meget farve du tilsætter. Måske ​er Plastic Padding for mørkt til dine fliser.
Du kan bare gå i byggemarkedet og købe den mindste pose flisefuge, du kan finde. Flisefuge er et pulver, som røres op med vand så det bliver tykflydende grød. Det fås i mange farver, -find den du synes passer bedst,-du rammer aldrig den helt rigtige, men lidt afvigelse i farve er vel bedre end hullerne.
Så fylder du massen i hullerne så godt det kan gøres, gerne med fingrene -gummihandsker, eller med en kniv -knivspidsen, du kan osse stoppe det ind med en lille pind.
Så lader du det sidde lidt, 1/2-1/1 time og med en klud glatter du overfladen og renser de omkringliggende fliser.
Hvid du så efter et par dage ikke synes om resultatet, kan du bare bore hullet ud igen, og så er du tilbage ved udgangspunktet, og kan starte forfra med meget mere erfaring.

Venlig hilsen
Knud
Med den farve fliser ville jeg nok bruge flisefugemasse som Knudr. foreslår. Det kan bruges i alle hullerne og ses kun lidt når der er gået et stykke tid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
MANGE mange tak for jeres svar!

Jeg går i byggemarkedet med listen
- det jeg selv tror bliver “sjovt” at prøve, er finger arbejdet.. at få det til at se pænt ud😬

Men det er et super sted at starte i min nye selvstændighed, så jeg smutter i kedeldragten, tager en gul refleks vest på, fylder lommerne med fuge og hopper ud i det!!
1000 tak. Jeg sender et billede af det færdige resultat.

Med ønske om en god weekend til jer,

Helt.Blank.Nybegynder 😎

 ​ 
Annonce
Det er nok den efterfølgende rengøring som giver det flotte resultat.
Her skal du bruge en fugtig svamp og køre en gang henover området før svampen skylles op. Altså ikke køre frem og tilbage, eller rundt med en 1/2 beskidt svamp.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Flisefuge fås i forskellige finheder. Gå efter noget fint. Det er pulver, der skal røres op i vand. Det skal være grødagtigt. Du smører det på så du er sikker på at det er kommet godt ind i hullerne. 

Den endelige finish kommer når du tørrer det overskyede af, når det er tørret ligt op. Selv inden øvelse kan man få et flot resultat. 

Det bliver lysere når det tørrer op.
Til HrT: det skulle gerne holde for evigt🥴 Men nu hvor jeg har trick’sne kan jeg jo altid friske det op.

 ​ 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis