Vandtæt beton lag i kælder.

Hej alle.
Jeg få grudvand op igennem beton gulv i kælder, så det gulv skal tætnes oppe fra:
Jeg tænker at lægge noget plast dug først, der på noget stålnet, a la hønsenet, derpå et lag beton.
Spørgsmålet går på:
  • Valg af beton, type, blandingsforhold?
  • Nødvendig lagtykkelse beton?

MVH:

Jesper Kofoed

Telf: 24290571

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du i stedet for plastdug kan bruge vandtætnings membran som man også bruger i badeværelser. Det skal så gå et stykke op på væggen også. Der skal det korrekte forstærknings net / tape i hjørner. 
Så vi du nok kunne nøjes med f.eks. 2 cm slidlags beton. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-04-2024 14:12:37

Mon ikke du i stedet for plastdug kan bruge vandtætnings membran som man også bruger i badeværelser. Det skal så gå et stykke op på væggen også. Der skal det korrekte forstærknings net / tape i hjørner. 
Så vi du nok kunne nøjes med f.eks. 2 cm slidlags beton. 

 Tak, er det sådan noget du tænker på: 

LIP VS 30 vandtætningsmembran 12 kg (bygmax.dk)

MVH:

Jesper Kofoed

Telf: 24290571

Ja og det hører til. Det skal på med grov tandspartel, og derefter jævnes ud.
Tandspartel er for at sikre minimum tykkelse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tvivler stærk på du kan tætne dig ud af det problem. Der skal laves dræn, pumpebrønd og vandet skal pumpes væk. Tak med en kloakmester og eller murer, inden du smider alle de penge efter noget der sandsynligvis ikke virker.

 

Lip vs30 vil ikke kunne binde mod underlaget hvis det ikke er tørt. Ligeledes vil det slippe underlaget hvis der er vedvarende opfugtning og vandtryk gennem underlaget.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
ev elmand skrev den 09-04-2024 14:45:18

Ja og det hører til. Det skal på med grov tandspartel, og derefter jævnes ud.
Tandspartel er for at sikre minimum tykkelse.

Man kan godt bruge spartel hvis man er vild med at smadre sine knæer, de fleste gør det med pensel og malerrulle som det er vist i deres vejledning. 

https://lip.dk/media/k4bbbqoh/lip_vs30_saet_dk.pdf

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg ved ikke lige om i har ret med LIP og så vedvarende fugt påvirkning. 
Jeg har for 15 - 16 år siden lavet et bassin / fiskedam. Den er støbt i beton og ca. 25 cm er over jordoverfladen og resten ca. 80-100 cm er under. . Der kan være konstant fugt udefra nede under jorden og der er konstant vand påvirkning inde fra. Hver vinter er det delvis frosset og nogle gange bundfrossen. 
Det er tætnet med LIP 30 og her efter de 15 - 16 år er der ingen tegn på at det løsner sig

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ellers ring til Lib og spørg, havde fat i dem i anden anledning, de var meget hjælpsomme, og stillede mig om til en konsulent, der kunne svar på alle mine spørgsmål.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også