Blande mørtel selv med bakkemørtel vs færdig mørtel?

Jeg skal til at oppudse nogle vægge (i omegnen af 100 kvm) og der skal bruges en forholdsvis stor mængde pudsemørtel. Der er en del at spare ved at købe de her bigbags med bakkemørtel og så selv blande det. Men kan man få et lige så godt resultat? Jeg har ved mindre opgaver brugt fx skalflexs pudsemørtel og den er utrolig behagelig og nem at arbejde med, omend jeg har haft en batch der var dårlig (måske været frostudsat). Det er længe siden jeg har blandet med bakkemørtel, men husker det som at det er lidt tricky at få en god konsistens? Jeg kan også være lidt betænkelig ved at købe en bigbag her og nu da jeg er bange for at få en mørtel der måske har overvinteret og mistet egenskaber? Hvad tænker i? De her færdigblandinger må jo have nogle addititver i der gør dem nemme at arbejde med?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring er så den modsatte - altså at det var meget nemmere at få et godt produkt når man blander selv, har både lavet det fra bigbags og fra poser og har aldrig haft bøvl. Det handler om at finde en opskrift der virker for en og så holde sig til den.

/BOFH 


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg synes bestemt at blandinger med bakkemørtel er mere smidig, og fæstner nemmere end færdig mørtel i poser. MEN der er mange færdigmørtel typer. 
Når man f.eks. bygger hus så kommer der ofte en silo med færdig mørtel, så recepten lige bestemt passer til de mursten som der valgt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis