udskift termostat på Bosch køleskab

Vores køleskab køler for meget, så varer bliver frosne ved laveste temperaturindstilling. Tænker jeg kan skifte termostat? Men kan ikke identificere placering af termostat eller reservedelsnummer, 

Kan det være relæ? se vedhæftede Bosch link: https://www.bosch-home.dk/produktliste/00151055#/Tabs=section-fitsappliance/Togglebox=manuals/.

Manual: https://www.pdfmanualer.dk/bosch/ksk3721/manual?p=64

Send gerne link til billige reservedele, Udland ingen problem.

Måske er det gamle køleskab blot kassabel?

vh Ib

Vh Ib Sillebak Kristensen, Viborg 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at sætte indstillingen til højeste temp. i stedet, og så se hvad der sker?

Reservedele her

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
I det køleskab er knappen sat på selv termostaten. Det sidder sammen med lampen og du skal have hele den lille boks af. Jeg mener du skal tage / klipse lampeglas af for at komme til den skrue som holder boksen.
 Knappen som du justerer med skal hives af så er der en lille møtrik som du løsner, og på den måde står du med termostaten i hånden. De 2 ledninger hives af ( bemærk hvor de sidder ) og så følger du dent lille kobberrør og ser hvor den er sat fast. Det er sikkert på kølepladen. 
Så skal du have fat i en danfoss køleskabs termostat for automatisk afrimning. De hænger ofte i hvidevarebutikker som blisterpakning og hedder  Danfoss service termostat nr. 3. ( Med din bopæl er Brøndum elektro også en mulighed )
Kobber rørs enden skal monteres præcis som den sad på den gamle og ledninger på de samme klemmer. 
Kobberrøret må bøjes osv, men m absolut ikke knækkes eller klippesover.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for fyldige svar. 
Pt tester jeg temperatur i bunden af tomt køleskab. Termostat slår ok til og fra.
 1) temperatur-skrue minimum=0.5 i 12 timer: bund=12grader
2) temperatur-skrue maksimum=5 i 8 timer: bund=-5 grader.
Jeg måler toptemperatur de næste 24 timer. 

Kan Køleskab være rystet, så det fungerer igen?

Vh Ib Sillebak Kristensen, Viborg 
Nej det er nu nok termostaten som svigter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis