Træbeskyttelse.

Rent brugsmæssigt set,- hvad er så forskellen på alm.Gori 44, kontra Gori 44 Transparent ?

Udover at Gori 88 er tykkere og mere geleagtig/drypfri i sin konsistens, en Gori 44, hvad forskel er der så her, er Gori 88 mere effektiv, set ud fra træværkets længere holdbarhed ?

Da jeg i lørdags stod i jem & fix og betragtede disse produkter, hvor en stor 6 liters spand med Gori 88, kostede kr.528,- ja der fik jeg på den modsatte side øje på et nyt produkt, stablet op på dobbelt så mange paller.På disse 6 liters spande stod der uden på en farverig etikette bare " Træbeskyttelse" ,- men jeg bemærkede prisen: KUN kr.198,- og så står man der, med den underlige fornemmelse , hvad køber man ???

Mvh
Selvbyggeren
Rent brugsmæssigt set,- hvad er så forskellen på... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Colormann -> Når I taler om træbeskyttelse, som er blandet op med linolie,- hvordan ligger det så med træbeskyttelse blandet op med ægte ovnbrændt trætjære ?

Mvh
Selvbyggeren
Hvad er ægte ovnbrændt trætjære for noget, og hvordan bliver det fremstillet, hvor kan det købes, og hvordan påføres det. :?
Bjørn.
Jeg glemte at spørge på farven. :oops:
Bjørn
Bjørn -> gå ind på 1-2-3 linolie, der kan du se det hele.

Grunden til, at jeg bringer det på bane er, at jeg har en trækutter og der bruger jeg en del trætjære.

Mvh
Selvbyggeren
Annonce
Hej

I princippet findes den kun i brun/gylden, lidt afhængig hvor langt henne i fremstillingsprocessen, trætjæren er fra.
Den bedste trætjære får man af fyrretræ.
Men 1-2-3 linolie, eller Raadvads lille bog, gode råd om maling, med tradionelle malingstyper, får "man" en utrolig viden om bl.a. linolie og trætjære.
Kan bestilles på 45807908 / raadvad.dk

colormann
Wolfs trætjære- og linoliefabrik har en glimrende hjemmeside(www.wolfs.dk) med en fyldig beskrivelse af bl.a. trætjære.

Lars
Hej Bjørn.
Hvorfor egentlig bruge en 45% vare til 550.- når du kan købe en 100% for570.- 5 l. Lys gylden trætjære kr. 390.- og 5 l. koldpresset linolie kr. 180.- ialt 570.- kig engang www.morsmaling.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også