Træbeskyttelse.

Rent brugsmæssigt set,- hvad er så forskellen på alm.Gori 44, kontra Gori 44 Transparent ?

Udover at Gori 88 er tykkere og mere geleagtig/drypfri i sin konsistens, en Gori 44, hvad forskel er der så her, er Gori 88 mere effektiv, set ud fra træværkets længere holdbarhed ?

Da jeg i lørdags stod i jem & fix og betragtede disse produkter, hvor en stor 6 liters spand med Gori 88, kostede kr.528,- ja der fik jeg på den modsatte side øje på et nyt produkt, stablet op på dobbelt så mange paller.På disse 6 liters spande stod der uden på en farverig etikette bare " Træbeskyttelse" ,- men jeg bemærkede prisen: KUN kr.198,- og så står man der, med den underlige fornemmelse , hvad køber man ???

Mvh
Selvbyggeren
Rent brugsmæssigt set,- hvad er så forskellen på... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo meget godt med denne sammenligning, nu og her,- den fortæller jo blot ikke, hvor godt det holder og i hvor mange år ?

Da mine vinduer/sternbrædder etc. - gerne skulle holde mange år endnu, så har jeg valgt de dyre produkter fra Gori & Pinotex, så sover jeg bedre om natten,........

Mvh
Selvbyggeren
Hej

Det der bestemmer om det er et godt eller et dårligt produkt, er jo ikke hvad der står på bøtten/dåsen/spanden

MEN INDHOLDET

Og "man" får nødvendigvis ikke et godt produkt, fordi firmaet bagved har en masse penge til at gøre navnet eller produktet, bevidst for forbrugeren, og der er jo kun en til at betale for et kendt produkt, og det er forbrugeren, der køber produktet.
Den der sover godt om natten, må jo være den, der har købt et godt produkt, uden at betale mere end det er værd.

Colormann
Det er rigtigt hvad colormann skriver. Vi er tilbøjelige til at tro på alt hvad vi læser og ser i reklamer. Netop derfor ville jeg undersøge markedet grundigt inden jeg købte. :idea: Jeg glemte at fortælle, at jeg for 3 vintre siden skiftede stern og vindskeder på mit andet sommerhus (norsk bjælkehytte) som blev malet med hvid vandbaseret heldækkende træbeskyttelse fra samme producent. Det står stort set algefrit efter 3 sæsoner. Det bliver selvfølgelig vasket hvert forår med en blød (auto) børste og autoshampoo. Det kan jeg varmt anbefale, idet der i autoshampoo findes nogle midler der er rigtig effektive mod det snavs der findes i regn og luft. Samtidig efterlader det en tynd hinde af voks der gør det meget nemt at skylle snavs af efterfølgende. Brug ikke autoshampoo hvis du påtænker at male samme år.
MVH Bjørn. biggrin
Ja gu er det rigtigt, hvad colormann skriver,- men hvordan skal man vide, om en megaspand fra jem&fix til kr.198,- er noget værd i længden, hvis der iblandt jem&fix personalet, ikke er nogle som kan give et fyldestgørende svar ?

Så er det jo meget rart, at der er nogle heriblandt, som dels kan fortælle, at de tidligere har brugt det billige produkt, med det resultat til følge, at efter 6 mrd.- så trådte der mos, eller skimmelsvampe igennem.

Som Colormann jo også skriver, så har det i høj grad noget med tørstofindholdet, at gøre,- jo højere, desto bedre.

Jeg kan jo her igennem så måske synes, at være til grin, når jeg tænker på mine vinduers fremtid og har bla. givet kr. 249,- for 1 liter af Pinotex´s heldækkende, hvorpå der bla.står følgende:

Holdbarhed:op til 10 år.
Tørstofindhold:75%.

Det var noget jeg lærte af, at læse hvad Colormann skrev.

Mvh
Selvbyggeren
Annonce
Ok, jeg står af her. :shock:
Er der nogen der har erfaring med tung (eller kinesisk) olie? Produktet er vist ikke meget på markedet i Danmark, men i Sverige har jeg et træhus, hvor jeg er blevet anbefalet at anvende tung olie. Den er udvundet af kernerne fra aleurites træets frugter. Det er således et naturprodukt som linolie, men langt at foretrække. Den tørrer og hærder hurtigere uden at rynke, da den ikke kun hærder fra overfladen. Samtidig skulle den være mere holdbar end linolie. I Sverige er den på markedet i forskellige kvaliteter med mellem 45 og 90% tørstof til en pris af omkring 60-90 kr/l.

Men før jeg går igang hører jeg gerne om andres erfaringer.

mvh
Lars Nielsen
Så for den - jeg troede, jeg havde en opskrift på behandling af lærk, der skulle give en "smuk, gylden lød".....Nå, Bjørn har tilsyneladende løsningen. Bjørn eller Colormann, vil éen af jer give navnet på det produkt, Bjørn anvendte???? - og er det for øvrigt nødvendigt at grunde (nyt) savet lærk, hvis man bruger en transparent træolie med fungicider????

Og Colormann - du skal være velkommen til at give et bud på "hele skidtet" - skal bruge til ca. 50 m2

Mvh.

Jan R.
Hej Jan R.

Produktet hedder Yunik træolie gylden, og har et tørstofindhold på 45%.
10 ltr. skulle række, og det koster ca. 550,-
ring evt på 70158800, og få en forhandler eller kontakt mig på 38870686

morten/colormann
Jeg kan varmt anbefale det produkt colormann anbefaler. biggrin Det er en gylden olie som fremhæver lærketræets naturlige farve og der er virkelig meget linolie i denne træbeskyttelse. Derfor pas på med for tykt lag. Sørg for at det suger ind og stræk det godt ud men penslen. Jeg har "malet hele huset med denne træbeskyttelse. Jeg kan selvfølgelig ikke vide hvordan beskyttelsen er på længere sigt, men firmaets heldækkende produkt er i hvert fald et super produkt. biggrin biggrin biggrin
Bjørn P.S. Se "Sommerhus billeder" på denne side.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også