Reparation af en afskallet beton væg

Hej
Jeg har en skade på yderside af en beton væg(ca. 2x1,5m), som skaller af med en dybde op til 8 cm. Er der nogen, der kan fortælle mig om hvilken produkt, der er velegnede til reparation af væggen og hvordan arbejdet udføres. Tusind tak.

Venlig hilsen
Trung 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der er udfordringen hos dig er at du har brug for et ret tykt lag, tykkere end man normalt pudser, men jeg ville gøre som følger:
  1. Bank alt løs puds og beton af med en hammer eller lignende
  2. Fej det hel af med en stiv kost
  3. Smør området der skal repareres med betonbinder og lad det tørre
  4. Kast noget grovpuds på der hvor du har stor dybde og lad det tørre
  5. Puds op med grovpuds så der er ca 10 mm ud til den endelige vægtykkelse og lad det tørre
  6. Slut af med finpuds så det bliver plant med det eksisterende puds.
Hej perhans
Tak for svaret. Min gennemsnit pudslag jeg skal have er på        40 mm. Jeg har prøvet at kigge på forskellige produkter, der er egnet til beton. Ingen har kunne klare denne tykkelse. Hvad er det for en grovpuds, der kan klare den? 
Jeg tror du skal lave det af to (nogle steder flere) lag grovpuds på 20 mm, som får lov at tørre før du lægger næste lag på, men prøv lige at spørge en der faktisk ved hvad han taler om. :-)
Hvis væggen er af beton, skal du bare fortsætte i beton, og afslutte med tyndpuds som eksisterende, hvor man kan se et tyndt pudslag yderst.

Beton blander du bare selv med 1 del cement til 7 dele støbemix. Den pose støbemix de sælger i jem og fix ligner i kornstørrelse og farve det din eksisterende mur er lavet af.

Betonbinder eller tynd vælling af cement/vand kostes  på muren før du reparerer.

Elektronikteknikeren
Hej Gregersen
Tak for svaret, der lyder som en rigtig løsning. Jeg kan bare ikke se hvordan man lægger et lag beton på 4 til 5 cm og få det til at sidde der som man gerne vil have uden at det falder af. Har du prøvet noget lignende før?
Annonce
Jo du skal blot blande det så det er jordfugtigt, så det ikke løber. Det skal så roves sammen med pudsebræt når det har siddet en halv times tid.

Alternativt sætter du en glat plade på muren og hælder betonen i fra toppen, og stamper den godt ned med et træskaft el. lignende, så alt fyldes helt ud. Igen skal det lige køres over med pudsebræt en halv time efter.

Husk at dække det af med plast eller en plade, og lad det sidde et par dage.

Elektronikteknikeren
Hej Gregersen
Tak for svaret. Det lyder rigtig godt. Jeg vil prøve at gøre det.
Hej Gregersen
Jeg vil bruge dit første forslag fordi skaden er større end det på det sidste billede. Så det er ikke nemt at sætte en plade på som dit andet forslag.
Hej Gregersen
Jeg vil gerne høre om at jeg godt kan bruge en færdig blandet beton i stedet for at blande den selv. Jeg har kigget på finbeton C32/40, 20kg fra Biltema. Er der ulemper ved det?
Skal jeg bruge en pudsemørtel som feks. Skalflex pudsemørtel tør 25 kg 0-2 mm til det pudslag?

Ja det kan du sagtens, med begge dele.
Fordelen med at blande beton selv, er at man kommer længere til prisen. Der er ikke store sten i finbeton, så den bliver dyrere i mængden. Men du kan sagtens bruge den.

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også