Problemer med 3 fase motor

Hej hej trefaset elmotor og der er ikke andre kabler i der er kun de tre der kører fra elmotoren ind i tænder Sluk kontakten og så er der tre der kører ud fra ting og sluk kontakten til det gamledags kraftstik hvordan laver jeg det om så jeg har jord på jeg tænker mere på om jeg kunne få stød eller strøm eller er det bare at gå ind i Thansen og så købe en omformer må man sige den går for gammel kraftstik til nyt kraftstik
Hej hej trefaset elmotor og der er ikke andre... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fabrin: Hmm ja sengetid nærmer sig.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Md1996 skrev den 07-04-2024 05:17:30

Okay hvad størrelse kabel vil i bruge og vilken fave kode 😄😃

 Et stykke 4x1,5 mm2 vil være passende, og så passer farverne. Den eneste der er krav til er er den gulgrønne jord. Du kan sikkert købe ledningen i et byggemarked.



fase
Okay fedt hvor den skal den så samles i ecc stikker da det stadig er 3 face
Det hedder CEE og når du åbner stikket er der symboler for hhv. jord og alle tre faser, samt nul, som du ikke skal bruge i dit tilfælde.

Men har du et CEE udtag i din installation? Ellers kan du jo ikke bruge det.

Hvis motoren kører den forkerte vej efter du har skiftet stik, skal du bytte rundt på to af faserne.

Elektronikteknikeren
Md1996 skrev den 07-04-2024 09:41:30

Okay fedt hvor den skal den så samles i ecc stikker da det stadig er 3 face

 Du forbinder de tre faseledninger til L1 brun, L2 sort og L3 blå samt gulgrøn til jordbenet i stikket. Der er markering i stikket,

Hvis du har en nulledning i den faste installation, skal den forbindes til N klemmen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis