Fastgørelse af pergola

Hej alle.

Jeg vil meget gerne sætte en pergola op på vores terrasse som er af fliser og terrassen måler 3x5 meter, resten af haven er et større område af græs. Jeg er ikke fast besluttet på om jeg bygger selv eller om jeg køber et “samlesæt”. Uanset hvad skal alle 4 stolper monteres i fliserne, problemet er dog at vi bor til leje og må hverken bore ned i fliserne eller ind i murstenene.

Kunne nogen have et forslag til en smart løsning? Umiddelbart tænker jeg bare, at sandsække på hver stolpe vil se herrens ud, men det er måske løsningen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det eneste jeg så kan bidrage med er at du kan skrue ned imellem fliser. Altså uden at bore bare komme med nogle træskrue som så klemmer sig fast imellem fliser. Der skal nok bruges 3 - 4 pr. stolpe for at være sikker på at nogen af dm holder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
solaris skrev den 04-04-2024 18:12:36

https://www.harald-nyborg.dk/normplade-100-x-220-x-15-mm hvis du banker sådan nogle normplade ned mellem fliserne, så kan du skrue stolperne fast i dem, og det kan fjernes igen uden skader på fliserne.

Ah ja. Så dvs. skrue ind i stolperne fra siden fremfor ned ad?

Søren O skrev den 04-04-2024 18:12:13

Du kunne måske købe nye tilsvarende fliser, tage de gamle op, og gemme dem et tørt sted. Så kan du bore alle de huller du vil i de nye fliser.

 Det er da naturligvis en mulighed, den havde jeg ikke lige tænkt på, tak for input 👍

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis