Frostsikring af vandmåler i sommerhus

Vores sommerhus står uden varme på om vinteren, og vores vandmåler, som sidder i badeværelset,  er nu frostsprængt to år i træk... Vi tømmer vandvarmer og rør så godt vi kan ved at puste igennem bruserslangen. Huset har stået uden varme om vinteren siden 1974, og problemet er først kommet nu, hvor vi har fået ny vandmåler, der åbenbart altid indeholder vand.
Jeg har en idé om, at jeg kan vikle et termostakstyret varmekabel (a la https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-klima-frostsikring-heatcom-frostsafe-varmekabel-2-meter-82033450140) omkring røret og vandmåleren og så pakke noget isolering (måske en lille køletaske a la https://www.harald-nyborg.dk/koeletaske-4-l-assorterede-farver ) omkring vandmåleren. 
Hvad tænker I? - det vil i hvert fald være meget billigere i strøm, end at opvarme huset med el hen over vinteren...

Tak :-)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tænker jeg fint kan fungere.
Men husk at frakoble evt. andre forbrugere fra den fase du vil benytte.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Har du kontaktet dit forsyningsselskab? Det er ikke i orden at de monterer en måler, der ikke kan tømmes for vand, når de har sommerhuse i deres område. De kan ikke efter 50 år forlange, at den skal holdes frostfri, når vand blæses ud.

Hvis den skal vende i en bestemt retning, må de gøre det, når den skiftes.
Det vil fungere, men den køletaske synes jeg er noget klamp, så må hellere bruge en gammel dyne.  Kablet kan jo nå helt fra opføring af vandrøret og lidt forbi vandmåler. 
der er som sådan ikke termostat med det som du har link til. Det fungerer sådan at der ikke går strøm igennem før det er på 3 gr. og så stopper det igen ved 13 grader. Når der er isoleret så opnås der hurtig 13 grader inden under isolering. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vandmåler til sommerhuse sidder da i en frostfrit målerbrønd lige efter hoved stop ventilen ude i skel............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Du kan købe de kabler i jem og fix til det halve.

Elektronikteknikeren
karl smart skrev den 04-04-2024 17:15:13

Vandmåler til sommerhuse sidder da i en frostfrit målerbrønd lige efter hoved stop ventilen ude i skel............

Prøv at læse trådstarters 1ste indlæg. 


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis