Male gammelt sæbebehandlet gulv

Hej alle.
Jeg har købt et rygerhjem, og selvom det har fået en større tur med tapetnedrivning og afhøvling af gulv m.m. så lugter der stadig lidt. Jeg fik gulvet lud og sæbebehandlet, men nu vil jeg gerne have lukket mere af for gulvet i håb om at lugten så forsvinder. Jeg har derfor renset op i det skidt der var mellem gulvbrædderne og nu er jeg lidt i tvivl om den videre fremgangsmetode.
- Er det nødvendigt at bruge gulvfugemasse eller kan jeg nøjes med træspartel (eller andet smartere) nu hvor jeg gerne vil male gulvet?
- Skal jeg bruge mon bruge spærregrunder (ift. lugt og knaster) eller er det nok med en tyk gulvmaling (har kigget lidt på Flüggers PU gulvmaling)?
- Der er et par enkelte steder, hvor jeg kan se at fer og not er "forsvundet" og der er dybere huller. Kan man gøre noget der?

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)
/Nybegynderen123

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lugten af røg kan komme allesteder fra, også fra loftet, som fra vægge.
Kan du lugte at det kommer fra gulvet?
Der er blevet revet tapet ned fra væggene og loftet og spartlet og sat filt op, så jeg tror ikke det kommer derfra. Alt træværk er desværre bare blevet malet uden spærregrunder og der kommer måske lidt derfra, men synes helt klart det virker til det meste lugt kommer fra gulvet af. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også