Jeg har købt et hus med en dobbeltcarport, som jeg vil ombygge til en garage til mine veteranbiler (carporten, ikke huset).
Den første problemstilling jeg beder om hjælp til, er hvorvidt det er tilstrækkeligt at lave det som en uopvarmet, isoleret garage, eller den skal opvarmes let, for at give de bedste opbevaringsforhold for de gamle biler. Jeg behøver ikke at opvarme den for at kunne arbejde der om vinteren, da jeg i forvejen har en stor opvarmet garage / værksted. Det er blot til opbevaring af nogle biler.
Bygningen er beliggende nogle hundrede meter fra havet, så der kan måske være lidt salt i luften?
Vil det være tilstrækkeligt med 100 mm isolering i vægge og loft, uisoleret gulv og nogle udluftningsventiler, der sørger for cirkulation?
Eller skal jeg Lægge ekstra isolering i loftet, isolere gulvet, montere dampspærre og sætte en luft til luft varmepumpe op til at klare opvarmningen?
Tagbeklædningen bliver osb med tagpap, isolering, træloft. Væggene træ, vindpap, isolering, osb.
"Gulvet" er i øjeblikket perlesten. Hvis den skal være uopvarmet vil jeg lægge fliser. Hvis opvarmet så udgravning og isolering.
Tak for gode råd