Støbe tynd bordplade

Hej LDS,

Jeg står og vil støbe en bordplade på omkring 2cm i beton, og jeg har ladet mig fortælle, at det er muligt at gøre i UHPC. Spørgsmålet er så bare, hvor man finder frem til det?

Jeg har snuset mig frem til fx "Aalborg Extreme Light 120" findes som tørprodukt, men jeg kan ikke finde nogen steder at købe det i Danmark.

Nogen der har fif?

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du spurgt din lokale trælast m de kan få det hjem?

Højstyrkebeton kan man selv blande, det største problem er nok nærmere at få lavet udførelsen korrekt så det holder.

Selvbygger med stort S. 
Nej, har ikke haft spurgt. Tænker Stark er mit bedste bud?

Prøver at skrive til dem ☺️

Jeg har ikke arbejdet med støbning i UHPC før, så er meget åben for fif 🙏
Jeg ved ikke, om dette kan fungere, men hvis du har en støbeform, hvor du hælder 2-3mm beton i og lader det størkne, for herefter at forme kanter i beton, som også får tid til at størkne, så vil du have en "hul" bordplade (eller en skal), som du kan støbe glasfiber i. Når bordpladen bliver vendt om, så vil det se ud som ren beton. Alternativt kunne du spatle / pudse en kompositplade (eller krydsfiner) med beton.

Hvis betonen hæfter godt nok på kernematerialet, så vil det være mere holdbart og lettere at flytte rundt på. Du kunne evt. lave en prøve i lille format.

Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis