Opvaskemaskine ASKO

Vi har en ASKO OPVASKER type DW 90.0 model D5437, hvor den nederste spulearm ikke kører. Det er lidt mærkeligt, for den øverste kører og de får så vidt jeg kan se vand fra samme sted.
Når den skyller og vi hurtigt åbner lågen bevæger den øverste sig, men den nederste står hele tiden på samme sted. Den er selvfølgelig let drejelig når vi rører den.
Vi har renset så godt vi kan, men ingen sving i armen.
Er der en, som har et bud på årssagen?

Venlig hilsen
Knud
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at være ekspert vil jeg sige at en logisk tanke ville bære at rør/slange/kanal som forsyner den med vand er stoppet eller tilkalket. Tænker det er vandtrykket der får armen til at rotere.
Spuletrykket kommer nedefra og direkte op i nederste spulearm. Der går så et fladt rør derfra og til øverste spulearm. Jeg er ikek så god til at huske de enkelte mærker fra hinanden, men du kan tage spulearmen af, og se om der sidder noget dernede. Og jeg mener at fordelingen kan justeres så der kommer mere tryk i den nederste. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg er helt enig med Jer. Jeg har taget armene af og fjekket dem for tilstopninger og har osse renset med ståltråd så dybt som muligt i tilgangsrøret, men uden effekt.
Jeg vil nu sætte haveslangen på og spule ned i tilgangsrøret og leder derfor i mine kasser efter overgangsstykker, som passer i tilgangsrøret. På genlæs...

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis