Komfuret, hvor er stikkontaktet, hvordan skifter man den? Ledningen er gemt i en kasse

Komfuret, hvor er stikkontaktet, hvordan skifter man den? Ledningen er gemt i en kasse
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Komfurer køligere ikke leveret med stik til en stikkontakt, den bliver monteret med et stykke kabel der går fra en samledåse og op til kogepladen. I dåsen sidder der sikkert blot samlemuffer hvor kablet til kogepladen afmonteres. Det hvid kabel skal afmonteres.
 HUSK AT SLUKKE FOR STRØMMEN FØRST
jeg mente, hvordan åbner man dåsen? tak :)
Jeg har ringet til vagtelektrik, desværre var der mange ​der sov og ikke gad at tage ud, bor desværre i københavn :(
canadier skrev den 30-03-2024 02:08:41

Jeg har ringet til vagtelektrik, desværre var der mange der sov og ikke gad at tage ud, bor desværre i københavn :(

 Godt, er du klar over prisen for udkald.

Annonce
Ja, jeg har betalt 4490 i går nat kl. 3.00, men blev nødt til det da jeg var bang for kollegiet brænder og bang for andre også får stød. Elektrikeren har klippet ledningerne, sikret samlingsdåsen og har fjernet ovnen, og sikrede at der ikke var risiko for stød. Jeg var heldig Henrik tog opgaven da jeg ringede til mange andre i københavn som ikke gad at køre ud. Henrik kan højt anbefales. 
Angående kollegiets administration, synes jeg, at de er desværre for dårlig til at bestille elektriker og der går flere måneder uden at høre noget, selvom de påstår de har bestile en elektriker. Der er ledninger i min væg som er smeltet sammen og har huller og der blev lovet at bestille elektriker, men intet skete siden december.  
Det var noget af en smøre. Der kunne jo slukkes på sikrings gruppe, så var brandfare jo overstået.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Synes også det lyder vildt at bruge så mange penge i stedet for st slukke for gruppen
​Ja, I har ret, men desværre var det ​akut ​og medbeboere på min gang på ​kollegiet gik i panik og var sur overfor de ikke havde strøm i deres værelser fordi gruppen består af både strøm til ovnen og strøm til værelserne, ergo de ville have skulle bo i mørket hvis jeg slukkede for ovnen og derfor måtte akut ringe til ​en elektriker for at sikre situationen. Nu er ​jeg også desværre blevet uvenner med alle på min gang og administrationen her på kollegiet i københavn. Jeg flytter så snart jeg kan da jeg føler mig udstødt fordi jeg brød mig for meget om tingene skal laves og ​skal laves ordentligt. Faktisk ​er jeg interesseret i at uddanne mig til elektriker, da jeg synes det er et meget brugbart fag og stadigvæk på en faglig niveau som jeg synes jeg kan leve med og droppe ud af universitetet. :)
Canadier:
Du må have været på et eller andet den nat, siden det gik så galt. Jeg kan ikke helt finde ud hvad der triggede dig så du mente at der både var chancer for stød, og ildebrand.
I din start på tråden nævner du intet om det akutte, eller at det er kollegie osv. Så husk en anden gang at komme med mere præcise oplysninger for at få gode svar. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis