Montering af træhulkelliste som bagkantliste

Jeg forestiller mig at udskifte en eksisterende plast-bagkantliste på vort køkkenbord med en bagkantliste i form af en træhulkelliste 27x27mm behandlet med klar lak. Bordpladen er en stærk spånplade med en -- har det vist sig -- nærmest uopslidelig belægning af et plastmateriale. Hvis jeg vælger at montere med lim mod bordplade og mod flisevæg, skal der så desuden anvendes silikone? Og skal jeg foruden lim og evt. silikone anvende skruer (ned i køkkenbordet). Personligt vil jeg nok foretrække at montere med skruer i bordpladen og med lim mod væggen.

Jeg er ikke særlig dus med anvendelsen af silikone, men ved at det er så at sige umuligt at fjerne den, hvis den har siddet i mere end ca. et halvt minut. Hvordan håndterer jeg i givet fald silikonen, så den ikke sætter sig fast på væg og bordplade bortset fra under og bag listen? :-)

J-A-G

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug No-more-nails. Det er nemt at arbejde med og holder fantastisk.
LINK​​​

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Den som snake anbefaler er en montagelim, og så skal der ikke brugs yderligere silicone. Men limen skal man heller ​ikke svine med ud over det hele. 
Det er nu ikke helt rigtig at silicone ikke kan fjernes igen. På bordplade kan det helt sikkert nulres af, ​

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svarene, Snake og ev elmand. Er Jem & Fix' "Stabile No more nails" lige så god som Turbo Tack fra Dana Lim?

J-A-G

Kender ikke Dana Lims produkt...

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis