Træterrasse

Jeg skal igang med en ny træterrasse. 3 x 8 meter ca. Den kommer til at være ved jorden. Planen er at fjerne gammel terasse, grave muld/græs væk. Grus på og fliser til at understøtte konstruktionen. Kiler til at justere. Skal/må jeg skrue konstruktionen fast i soklen eller kan jeg evt. lave to rammer af 3x4 meter og ligge løst på fliserne så rammen blot støder ind mod huset? Håber på lidt tips og tricks. God påske. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ikke nogen på forum der har erfaring de vil dele??
Du behøver ikke skrue rammen fast i soklen, men jeg havde nok støbt nogle få punktfundamenter så du er sikker på at terrassen bliver hvor du vil have den. Og så ellers bare klodse op på nok fliser, som du selv skriver. Fint at lave to rammer på 3x4m, så kan du også tage det i etaper. 

Husk ukrudtsdug, murpap og passende mellemrum mellem brædderne - sidstnævnte så der ikke går svamp i træet.

God arbejdslyst.

Morten36 skrev den 29-03-2024 11:21:19

Jeg skal igang med en ny træterrasse. 3 x 8 meter ca. Den kommer til at være ved jorden. Planen er at fjerne gammel terasse, grave muld/græs væk. Grus på og fliser til at understøtte konstruktionen. Kiler til at justere. Skal/må jeg skrue konstruktionen fast i soklen eller kan jeg evt. lave to rammer af 3x4 meter og ligge løst på fliserne så rammen blot støder ind mod huset? Håber på lidt tips og tricks. God påske. 

 

Jeg lavede på et tidspunkt nøjagtigt det samme. Og skruede rammen fast i soklen. Så er man sikker på, hvor den er. Det gav ingen problemer, men sparede opklodsning i den ende. Jeg klodsede i øvrigt resten op på fliser.
Til at holde den korrekte afstand mellem brædderne lavede jeg et par klodser - se tegning. Tykkelsen på den lille tap svarer til afstanden mellem brædderne.Så det var nemt at holde den samme afstand.
Husk at bruge en snor eller lignende til at sikre, at skruerne sidder præcis på linje. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis