brusevæg af glas på vinylgulv

Vi skal have lagt vinyl på gulv og i bruseniche, og så en brusevæg af glas. 
Hvordan fungerer det i forhold til gulvet? Jeg tænker den som minimum skal hvile på gulvet? Men så skal det jo ikke være en skarp kant mod vinylen, og jeg er ikke meget for at bore hul i vinylen for at montere en fod til væggen. Kan man hænge den op med mellemrum til gulvet, eller kommer den så til at stå og svinge frem og tilbage? Eller skal man finde en model der har en plasticskinne forneden? Eller?
Billedet viser som det ser ud nu, der mangler at blive spartlet til fald i brusenichen.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke en sanitær fuge kan holde den fast til vinyl gulvet.

 

Jeg havde kig på denne, netop pga at det ligner at bundskinnen er af plast, der bare skal hvile mod gulvet. https://www.ikea.com/dk/da/p/oppejen-brusevaeg-glas-50410165/
Hvis man limer bunden fast til vinylgulvet og man så falder ind mod glasvæggen, risikerer man så ikke at få hivet vinylgulvet op?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville gå med plastikskinne forneden (har selv gjort det sådan), bl.a. for at ikke at få sprøjt ud på gulvet ved siden af kabinen.
Kan dog også forestille mig en fod tæt på hjørnet, hvor vægophænget justeres så foden hviler solidt på gulvet.
Foroven har vi en retvinklet skinne fra den ene væg til den anden. Bl.a. for at støtte den glasdør der er en del af kabinen. 

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du skal også tænke på fald på gulvet. Hvis du limer bundskinnen fast i hele længden så risikerer du at der samler sig vand på ydersiden af glasvæggen. Du skal ikek være nervøs for at påvirkning af vægge river gulvet op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vinyl bliver fuldlimet mod underlaget med gulvlim så det går ingen steder. 
En skinne i bunden af bruseren skal også fuges mod underlaget, både for at holde vandet fra bruseren inde men også for at den sidder fast, fugen alene kan også sagtens bære en brusevæg når den er hærdet op, sådan er det lavet her i det ene badeværelse. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Når der bliver spartlet, bliver faldet ca 2-3%, og væggen fra IKEA har en støttestang på 95 cm, hvilket betyder at væggen ville stå 5cm inde og 1,5mm nede på den meter, der laves fald (der bliver jo også et lidt mindre fald på resten af gulvet hen mod afløbet).
Vil det give mening at sætte væggen der, og så måske sørge for at der kan løbe vand ind under glasvæggen udvalgte steder? Eller skal jeg finde en model med en 100 cm stang? Måske noget andet end IKEA hvor man selv kan stykke delene sammen?
Gulvmanden eller VVSeren ved det måske, men de er på påskeferie :-)
Jeg synes din skitse ser ok ud.
Har du afløb andre steder i rummet?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nej der er kun afløb i brusenichen
Så  er det eneste rigtige vist også at have 'svævende' sider

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også