Koblingsdåse montage

Hej - hvis man bruger montagebeslag til at montere koblingsdåser ​indmuret. Skal ​koblingsdåsen så også skrues fast inde i muren inden ​der ​kommer mørtel ​rundt om dåsen?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, du kan udmærket mure dåsen fast i hullet uden at skrue den fast. Grunden til at elektrikeren skruer dåsen fast er at han er for doven til at mure dåsen fast og overlader det til mureren.

fase
Jeg tror trådstarter mener koblings dåse til vand. Men den skal heller ikke skrues fast men bare mures ind. 
Det kan så give et problem som jeg selv har erfaret. Under min køkken vask er der på den kolde tilsluttet vask, opvasker, cooker, og udvendig vandhane. Det giver så en lidt lang hale med T afgreninger. Så gik koblings dåsen løs inde i muren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 27-03-2024 23:32:46

Jeg tror trådstarter mener koblings dåse til vand. Men den skal heller ikke skrues fast men bare mures ind.
Det kan så give et problem som jeg selv har erfaret. Under min køkken vask er der på den kolde tilsluttet vask, opvasker, cooker, og udvendig vandhane. Det giver så en lidt lang hale med T afgreninger. Så gik koblings dåsen løs inde i muren. 

 Tak for svar - det var mureren der spurgte da han lukkede huller. Vvs’eren sagde at det var ok. Jeg ville bare lige have en second opinion inden der kommer 120x120 klinker ud over :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis