2 udendørs lamper slukkede da afbryder er tændt, og gider nu ikke tænde op igen

Hej.
Jeg har et sommerhus hvor der er 2 udendørs lamper som bliver slukket/tændet med 1, 1 polet afbryder. Da jeg prøvede at tænde den her idag. så tænde lamperne meget hurtigt også gider de nu ikke tænde. Tænker det er meget usandsynligt at 2 pære går på præcis samme tid?
Jeg er selv elektriker lærling, men har kun været i gang i et par måneder så ved ikke super meget om det. Men hvad kan man tjekke først, og hvad er det højt sandsynligt?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det første du tjekker er om derer gået en sikring, og om der er ander der heller ikke virker.

Søren O
Du undersøger da lige om der er spænding i fatningen (nej du skal ikke stikke en finger ned i fatningen  ).
Hvorfor tror du ikke, at der kan gå to pærer samtidig. Tit er fejlen, at polen i bunden er blevet slap og lige skal trækkes lidt op.

fase
Jeg hører ofte det med at der er gået 2 pærer samtidig. Det er især i lamper med 2 pærer i. Men det er så fordi man ikke lige lagde mærke til at den ene pære har været sprunget et stykke tid. 
Så start med at sætte en ny pære i den ene eller den anden og se om det hjælper. Bagefter tager du de pærer som ikke virker og afprøver i en anden lampe for at sikre dig imod at Det som Fabrin nævner sidst i ovenstående indlæg. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
tak for svaret men fandt ud af at det var tændledningen i afbryderen som var faldet ud. Tak for det sjove grin Fabrin (ikke sjovt)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis