Vand i køkkenvask siver langsomt?

Hej. Jeg er på herrerens mark lige nu…
Min køkkenvask. Vandet går meget langsomt ned gennem rørende - mest langsomt når jeg har min kurv på. Gummilisten er lidt revnet, så jeg købte en ny. Men samme problem selvom listen er perfekt.

Rørende lige under vasken er tjekket og der er intet snavs der sidder fast. Kogende vand er sendt igennem.

Det er kun når kurven er på, at vandet pludselig siver meget langsomt. Uden kurven går det ikke helt normal, men hurtigere.. Jeg forstår det ikke 😀

Nogen der har nogle tips & tricks til hvad det kan være?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og med kurven mener du den rist på billedet?

Du viser den kun forfra, så det er ikke til at se noget. Vi skal også bruge et billede af afløbet i vasken.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 26-03-2024 17:54:24

Og med kurven mener du den rist på billedet?

Du viser den kun forfra, så det er ikke til at se noget. Vi skal også bruge et billede af afløbet i vasken.

 Yes. Den hedder franke kurve - så kalder den bare kurv 😊


Se billede. ​
Lige bagsiden…
Det lyder som om kurven synker for langt ned, og det er svært at vurdere fra billedet, men er gummilisten, den der sidder på kurven går jeg ud fra, den korrekte model til vasken? Og kan den mon vendes forkert?
PS! Det har intet med dit spørgsmål at gøre, men løber der mon vand fra vasken ned i opvaskemaskinens (antager jeg det er) afløb til højre?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Prøv at vende gummiringen om, den kan nemlig godt vendes forkert.

Din opvaskemaskine er tilsluttet forkert, afløbsslangen skal hæves så der ikke kan løbe vand ind i den. Normalt bruges en studs der peger opad, for netop at undgå dette. Det tror jeg også din vandlås har bagtil.

Elektronikteknikeren
Annonce
Du kan klare problemet med opvaskeafløbet ved at føre slangen op under bordet, og fastgøre den der, før den går ned til maskinen. Det kræver blot at slangen er lang nok.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du skal være opmærksom på at ikke alle ristekurve er ens. Der er forskel på hvorledes de lukker.
Dit ligner noget ældre Ikea. Hvis det er tilfældet, skal du ikke regne med at en ny Ikea ristekurv passer lige i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis