Multipuds tørretid

Jeg har pudset mine badeværelsesvægge op med Skalflex Multipuds. De skal herefter vådrumssikres, først med Lip Primer 54 derefter Lip cement med vandtætningsbinder - og til sidst fliser i brusekabinen og vådrumsspartel/maling i resten af badeværelset.

Hvor længe skal Multipudsen tørre før jeg kan putte Lip Primer på og resten af det ovenstående?

Jeg har før brugt Multipuds og spartlet det over med letspartel når det var lysegråt og tørt efter et par dage. Men på Multipuds'en står der overmalbar efter 7 dage og hærdeperiode 28 dage.

Hvad mener I? Et par dage, en uge,  eller skal man vente i 28 dage til Multipudsen er gennemhærdet med at vådrumssbehandle og sætte fliser op?

Tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville vente ​de 28 dage, alene for at sikre mig at alt fugt er ude, inden du hælder en "plastik pose" ud over det hele.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis det lip to komponent er den diffusionsåben og må bruges på frisk beton bla. Hvis der er meget restfugt kan den svede lidt når den hærder 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er et Lip 2K Vådrumssystem der skal ovenpå Multipuds'en.

https://lip.dk/produkter/vandtaetning-af-vadrum/lip-2k-vadrumssystem/

- det er et to komponent system med en vandtætningsbinder blandet i cement som spartles på (efter der er primet) - så det er ikke en 1-komponemt vandtætningsmembran der pensles/rulles på. 

Ved ikke om det gør en forskel i forhold til tørretid for Multipudsen...

Tak igen
Som skrevet når det er 2k er det ikke et problem. 
Hvis man skulle vente 28 dage så ville mange badevær. renoveringer trække ud. 
Jeg ser murere der vådrums sikrer dagen efter pudsning. Men 2 - 3 dage ville være ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Enige med ev elmand.
Tak for svar!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også