Skum i dæk

Jeg har ofte set det her skum, der kan sprøjtes i punkterede dæk. Er der nogen der har prøvet det. Tænker jeg ville forsøge på min havetraktor, hvor der kommer nogle få ganske små huller i dæk, som jeg godt kunne tænke mig at tætne. Samt trillebør og hvad der ellers kan punktere.

Også så det er modstandsdygtig over for torne og hvad man ellers kører over i haven.

Er skummet noget der hærder inde i dækket, eller er det en væske der først hærder, når det finder hullet? Det sidste ville jo være klart at foretrække.

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet det engang i et cykeldæk.
Det var ikke særligt effektivt, da jeg bagefter ikke kunne få et ordenligt tryk i dækket (godt nok kun med håndpumpe), Og det føles ligesom at hjulet ikke længere var sporet, så det rullede ikke så jævnt (tungt punkt på hjulet).
Så slangen blev skiftet til en frisk, da jeg kom hjem fra den tur  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
På mit tidligere arbejde havde vi punkteringsvæske i dækkene, på et par Kubota plænetraktore, det virkede fortrinligt, vi havde ingen punkteringer, som vi ellers havde døjet med. ​LINK​​​


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg tror da at den punkteringsvæske lige er det jeg leder efter. Jeg syntes godt jeg havde hørt noget om en væske der lå i dækket og det må så være det.

 

mdn skrev den 25-03-2024 17:15:30

Jeg tror da at den punkteringsvæske lige er det jeg leder efter. Jeg syntes godt jeg havde hørt noget om en væske der lå i dækket og det må så være det.

 den er netop beregnet til at forebygge , dækket når normalt ikke at blive helt faldt før det er tæt igen

Annonce
Jeg lukkede skum ind i bildæk. Det var det nød reparation sæt som lå i bilen sammen med en 12 v kompressor. 
Beskeden fra mekaniker var at dækket ikke kunne bruges når man havde givet den skum. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 25-03-2024 23:45:00

Jeg lukkede skum ind i bildæk. Det var det nød reparation sæt som lå i bilen sammen med en 12 v kompressor. 
Beskeden fra mekaniker var at dækket ikke kunne bruges når man havde givet den skum. 

 Det er nu sjældent jeg får havetraktoren over de 50 km/t sidespejlene ryster også ved de 110 km/t.

Ha ha sen havde jeg ikke tænkt ind  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
larsen56 skrev den 25-03-2024 23:56:42

ev elmand skrev den 25-03-2024 23:45:00

Jeg lukkede skum ind i bildæk. Det var det nød reparation sæt som lå i bilen sammen med en 12 v kompressor. 
Beskeden fra mekaniker var at dækket ikke kunne bruges når man havde givet den skum. 

 Det er nu sjældent jeg får havetraktoren over de 50 km/t sidespejlene ryster også ved de 110 km/t.

Ha ha, jeg kan da se det bare ikke er det samme når jeg slår græs med 6-7 km i timen. 😅


Jeg har bestilt mig sådan en dunk der er linket til. Så ser jeg hvordan det går her gennem sommeren, og giver en statusrapport til efteråret. Tak for de gode svar 🙂

 

ev elmand skrev den 25-03-2024 23:45:00

Jeg lukkede skum ind i bildæk. Det var det nød reparation sæt som lå i bilen sammen med en 12 v kompressor. 
Beskeden fra mekaniker var at dækket ikke kunne bruges når man havde givet den skum. 

 det er da noget de fleste ved , ved køretøjer der kan køre hurtigere end 40 km/t , er det kun lovligt som nødreb

skummet gør så man ikke kan lime en rigtig lap i bagefter , kan dog nogle gange lade sig gøre , men er umulig at afbalancere
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis