Må jeg fjerne disse vandvarmerør

Hej
Jeg skal have etableret gulvvarme i stuen og derfor fjerne de gamle vand varme rør der forsyner radiatorerne med vand fra fyret. Jeg beholder radiatorerne i de tilstødende rum så jeg ville gerne adskille rørene på en pæn måde så jeg kan sætte en prop i men jeg kan ikke få dem fra hinanden. Kan jeg skære dem over med en vinkelsliber og så lader VVS klare resten når der en dag skal sættes vand på igen via pex slanger. Jeg har centralvarme som selvfølgelig er slukket men der er fortsat lidt vand i rørene. Mange tak
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
brug en rørtang til at skrue jernrøret af det t-styk som er monteret på hovedrøret. Ingen grund til at skære det over. T-stykket skal så bare proppes af bagefter eller fjerne helt alt efter slutløsningen med pexrør. . 
Det kommer jo an på hvor fyret står i forhold til de radiatorer som måske skal virke igen. Skal der nye rør til alle radiatorer, og kan du undvære varme i mellemtiden så er det bære væk med det hele. 
Det er det nemmeste at skære det i småstykker. Skal der en prop på så skal sidste stykke rør skille ad, så der er et stykke gevind.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis