Novopan klimagulv, fuldlimet parket

Hej

Jeg skal lægge novopan klimagulv, gulvvarme system med et junckers 14mm parketgulv, på bjælker 60cc. Det skal monteres med en mellemplade og fuldlimes herpå. Eftersom overgulv og sporplader i sig selv er bærende nok kan jeg ikke finde ud af om det er påkrævet med en 12mm gulvspån som mellemplade eller jeg kan nøjes med noget tyndere? I så fald hvilken?

Mvh Martin 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er sakset fra Novopan reklame :
Hvis du skal montere klimagulv under et gulvtæppe eller en anden tynd gulvbelægning, skal der ovenpå NOVOPAN KLIMAGULV monteres en mellemlægsplade af gips eller spånplade).
Hvis du skal lægge et 14 mm gulv oven over varmefordelingsplader, Så ville jeg  lægge et underlags dug for at imødegå knirken og så direkte det 14 mm gulv. 
MEN du skal følge forskrifter for det gulv du lægger, men undergulvet tager ikke skade at den fremgangsmåde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for input.

Jeg vil gerne have det limet for at få en fasthed i gulvet, så det ikke svupper. Synes vejledningen er lidt tvetydig ift. tynd belægning. Der står som du skriver at de 14mm kan lægges direkte, men at nogle producenter kræver en mellemplade. Og så står der at mellempladen skal være 12mm ved tynde belægninger. Men eftersom gulvet er bærende nok i sig selv burde man jo kunne skrue en 6mm plade på. 
Når du skriver mellemplade ved tynde belægninger så harmonerer det jo fint med det som jeg har sakset. Vil du fuldlime så skal der jo være en plade som er skruet fast, og det kan udmærket være en 6 mm plade. Jeg vil stadig lægge et lag gulvpap, havedug eller lignende så det ikke er direkte forbindelse fra rør til denne plade. Når gulvvarme tænder på termostat så udvider rørene sig og det kan give en knirkende lyd fra gulvet.
Og så lige et godt råd:
Når du har lagt rørene ud, så tegner du rørene ind på et stykke tyndt plastik ved at lægge dette over rørene og tegne med tusch. stykket skal passe præcis ude ved vægge så du kan lægge det over din tynde 6 mm plade medens du skruer denne fast. Bare skrue igennem plast det er nemt at rive af bagefter. 
Det er meget ærgerligt at skrue ned i varmeslangerne.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også