Isolering mod soklen ved nyt skur

Hej alle,
Jeg er ved at omdanne en gammel carport til skur. I den forbindelse vil jeg bruge den oprindelige sokkel. Efter at have læst herinde er jeg endt ved ikke at ville isolere mod jorden, men kun sider og loft. Jeg har gravet ca. 45 cm under terræn, (60 cm under sokkelkant). Min plan er at ligge 5 cm stabilgrus ud, og så støbe et 10 cm betongulv. Har i den forbindelse lidt spørgsmål:
1) hvordan vil I lave randisoleringen?
2) Bør jeg lægge en form for drænslange nede under betondækket for at kunne lede vand væk?
3) Der bliver ca. 30 cm fri sokkel inden væggen. Er der noget smart man kan gøre her for at undgå en kuldebro?

Håber I har nogle gode råd.

Med venlig hilsen
Kristian
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ender gulvet i skuret under terræn? Hvis det var mig ville jeg, nu når du har gravet ud, smide 200mm isolering, støbe gulvet, måske ligge slanger ud til gulvvarme, så kan der komme varme på hvis det bliver aktuelt - bliver vægge og loft isoleret?
Randisolering laver du som hvis du skulle gøre det i huset, ligger en strimmel flamingo ud mod betongulvet og soklen.
Hvis det er for at øge loftshøjden at du vil hav færdig gulv 30 cm under terræn så er det en ok løsning. Ellers isoler gulvet som Martin foreslår nu du har lavet alt det hårde arbejde.

For at svare på dine spørgsmål:
1. Hvis der ikke er gulvisolering giver randisolering ingen værdi.
2. Det er nok ikke nødvendigt, men det er lettere at gøre nu end senere.
3. Isoler indefra med 50 mm isolering og fibergips.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis