Facademaling bobler oo

Hej LDS,

I min kælderskakt er taget (som er undersiden af indgangstrappe) præget af afskalning.

Jeg pudsede det op for tre år siden. Husker ikke helt hvad jeg brugte men mener det var noget gips baseret der skulle røres op i vand.

Jeg har siden malet det med hvid facademaling. Og nu får jeg opbobling og nogle udtræk. Ved ikke om det er skimmel eller noget kalk?

Hvad gør jeg galt? Burde facademaling ikke være diffusionsåbent? Hvordan får jeg dette stoppet?

Pft
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner at det puds du har brugt, ikke har været velegnet til udendørs, og har suget fugt og er svulmet op.

Vi prøver igen, i morgen --
Gips kan ikke bruges udendørs, så hvis det er det du har brugt, så er det ned med det igen og start forfra med noget kalk eller cementmørtel alt efter hvad der har været brugt før.
perhans skrev den 25-03-2024 11:27:47

Gips kan ikke bruges udendørs, så hvis det er det du har brugt, så er det ned med det igen og start forfra med noget kalk eller cementmørtel alt efter hvad der har været brugt før.

 Jeg husker det som sagt ikke. Husker bare det var meget fint i konsistensen og skulle røres op. Er det bare en diamantskive på en vinkelsliber og så i gang?


Og hvad murer jeg op med? Det er en trappe i beton så tænker den er lavet i beton. Kan jeg købe det indfarvet i hvid?
perhans skrev den 25-03-2024 11:27:47

Gips kan ikke bruges udendørs, så hvis det er det du har brugt, så er det ned med det igen og start forfra med noget kalk eller cementmørtel alt efter hvad der har været brugt før.

 Nu har jeg så fundet ud af hvad jeg havde brugt: Filler udendørs fra Dana Lim. Ændrer det noget???

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også