Fliseterrasse - Stabilgrus

Hej LDS,

Jeg er ved at anlægge en fliseterrasse på ca 30 m2. Den skal kun bruges til at hygge på. Jeg har gravet ud og lagt stabilgrus i ca 15 cm, og har stampet/vibreret det. Jeg har derefter lagt de første 2 af 4 cm afretningsgrus.

Det går godt, men nu er jeg kommet i tvivl om hvor plant stabilgrus-laget behøver være? Jeg havde lidt naivt tænkt at en lille smule ujævnhed (+/- 2 cm) er fint, for så at afrette det med afretningsgruset. Jeg så dog nu en video, hvor de gik meget op i at laget med stabilgrus også er helt plant.  

Har i noget indsigt her? 😊 Det er svært at lave om, nu der ligger et lag afretningsgrus - men jeg må jo bide i det sure æble, hvis det virkelig er nødvendigt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du lægge 4 cm grus?

Ret alle lunker i stabilgrusen af med mere stabil og vibrer igen. Derefter rettes af med 2 cm 0-8 grus.

Edit. jeg havde ikke set du allerede havde kommet grus på. Ret bare af i grus og læg fliserne. Der er ingen belastning på en terrasse, så den skal nok blive liggende.

Selvbygger med stort S. 
Der er ikke behov for speciel glat overflade på stabilgrus. Hvis man lægger det under pyntegrus, så skal man tænke fald osv. ind allerede ved stabilgrus laget. Det er jo der vandet skal trække ud til siden. Men du planlægger sikkert lidt fald på fliser og så er det begrænset hvor meget der kommer igennem til stabilgruset. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis