Baldakin til lampe

Hvad skal jeg gøre for at skjule det her på en pæn måde - altså en form for baldakin? Er jeg nødt til at (og må jeg) fjerne rosetten for at montere en baldakin, eller findes der en baldakin, der kan monteres uden på rosetten?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du må ikke fjerne udløbsrosetten. Den er skellet mellem den faste installation, og det du må tilslutte. 
Du kan forbinde ledningerne fra de to lamper direkte til klemmerne i rosetten, så du slipper for samlemufferne.
En mulighed for at skjule samlingen er at bruge en  baldakin​​​ som vist.


fase
Tak for svar. Jeg havde håber, at man kunne få en baldakin, der kunne monteres i loftet, og ikke en, der monteres på ledningen. Jeg synes ofte, at det er pænere. Men det kan godt være, at det ikke findes, det jeg leder efter :-)
Jeg ville være kreativ og bruge den her eller lignende

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er et almindeligt ældre LK lampe udtag. Den kan du få dæksel til. Det krver måske at du skraber maling af kanterne. Ellers kan du tage den væk og sætte et nyt udtag i. 
Jeg ser dog ingen skruer så jeg er i tvivl om der er en dåse længere oppe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
JohnLarsen skrev den 24-03-2024 15:34:09

Jeg ville være kreativ og bruge den her eller lignende

 Ja, det var sådan en jeg havde forestillet mig, men den kan vel ikke rigtig monteres ovenpå udtaget?

Mikkel141 skrev den 24-03-2024 15:43:38

JohnLarsen skrev den 24-03-2024 15:34:09

Jeg ville være kreativ og bruge den her eller lignende

 Ja, det var sådan en jeg havde forestillet mig, men den kan vel ikke rigtig monteres ovenpå udtaget?

Jeg tænkte at man kunne finde en måde at anvende hullet hvor krogen pt er monteret efter at have lave et centerhul i baldakinens bøjle.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også