Velux varmtvandsbeholder drypper meget i bunden

Hej 
Min svigersøns varmtvandsbeholder til solvarme,model Velux TFF 300 0201 drypper meget i bunden hvad kan der være galt,ikke nemt at se hvor det kommer fra da den er indhyllet i en skumkappe,nu har vi lukket for vandet ind til den for den drypper rigtigt meget,skal lige siges vi har ikke meget forstand på det,kan den være tæret op ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beholderen er sikkert tæret op. Er magnesium anoden blevet forskriftmæssigt efterset og udskiftet?

Søren O
Hej Søren
Nej den er aldrig blevet skiftet,så den er nok tæret op 
Den må jo ikke være ret gammel siden den stadig er monteret med en forlængerledning 
Nå ironi til side.
Du kunne jo skære en ordentlig luns ( 50 x 50 cm ) af isolering nederst så du bedre kan se hvor vandet kommer fra. 
Komme det oppe fra en af rørtilslutninger, så kan det sikkert pakkes om. og isolerings stykket kan limes ind igen. 
Kommer det fra tæring så skal du alligevel have den smidt ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er vist et generelt problem at eftersynet af anode glemmes, så derfor vil varmtvandsbeholdere generelt ruste op. Eftersynet bør nok foretages 2 år efter installation, og så måske lidt sjælnere når man har styr på hvor hurtig anoden tæres. I nyere beholdere, hvor anoden er elektrisk isoleret fra beholderen, er det let at måle om den elektriske modstand indikerer effektiv anode.“

Søren O
Jeg søgte på ny dyppumpe til min Velux varmtvandsbeholder og TFF 300 0201. Har fundet den ved dem, der har overtaget forhandling af solvarme fra Velux men min lokale smed mente en elektriker, der skulle installere. Nok er jeg kvinde men hvad jeg kan forstå skal der lukkes for vandet og beholder tømmes for vand for så at kunne sætte ny elpatron i (den jeg kalder dyppumpe), En ledning, der skal sættes i jovist men så speciel er en varmtvandsbeholder fra Velux vel heller ikke fra andre så skal have et helt arsenal af håndværkere på besøg. Pt. så stjernetosset på håndværkere så jeg er ligeglad. Mit solvarme virker men det gør elpatron og pillebrændeovn ikke men brændeovn i stuen virker. 2 håndværkere været på besøg men de kender intet til hvordan min varme virker udover køb en varmepumpe til 250.000. Jeg går så ind for genbrug/renovering og ikke et larmende dyr i baghaven, der higer efter luft når den skal trække luft ind.
Annonce
Hej SusSam og velkommen på lds.
Det er nok det letteste hvis du bare kalder den elpatron, da det ikke har noget med en pumpe at gøre.
Men bortset fra det så er det da beklageligt hvis du har fat i nogen som ikke har forstand på ret meget. 
Men i sidste ende ( når nu din vrede har lagt sig lidt) Hvad er spørgsmålet som vi evt. kan hjælpe dig med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg er dampet af næsten. Har lyst selv prøve. Ham jeg købte patronen af sagde. Sluk for vandet. Det ved jeg hvor gør. Tøm den halvt for vand og det har jeg så ikke nået google mig til endnu og få vand på igen. Jeg kan også finde ud at tage ledning fra den gamle og sætte i den nye, idet ingen ledning var så med. Tror nu jeg går over og spørger teknisk afd på arbejde inden begiver mig ud i både få flere håndværkere rendende og noget gør det selv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis